All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Using the method of Instrumental Enrichment in Czech language lessons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325502" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325502 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://ncds.ff.cuni.cz/node/330" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/node/330</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití metody instrumentálního obohacování ve výuce českého jazyka

  • Original language description

    Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování (FIE) je mezinárodně uznávaným nástrojem používaným k nápravě obtíží v učení a k rozvíjení poznávacích schopností člověka, u běžné populace, jedinců s poruchami učení či mentálním handicapem, při práci se seniory či dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí (srov. Feuerstein a kol. 2014, Málková 2008, Pokorná 2006). V českém prostředí se tato metoda používá díky překladu doc. Věry Pokorné od roku 2000, kdy se také začalo jednat o licenční práva pro založení autorizovaného výcvikového centra v Praze. Základní principy FIE budou shrnuty v první části příspěvku, poté se zaměříme na možnosti využití FIE v české pedagogické praxi a na pozici FIE v souvislosti s didaktikou českého jazyka a kurikulárními dokumenty pro základní vzdělávání a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Czech name

    Využití metody instrumentálního obohacování ve výuce českého jazyka

  • Czech description

    Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování (FIE) je mezinárodně uznávaným nástrojem používaným k nápravě obtíží v učení a k rozvíjení poznávacích schopností člověka, u běžné populace, jedinců s poruchami učení či mentálním handicapem, při práci se seniory či dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí (srov. Feuerstein a kol. 2014, Málková 2008, Pokorná 2006). V českém prostředí se tato metoda používá díky překladu doc. Věry Pokorné od roku 2000, kdy se také začalo jednat o licenční práva pro založení autorizovaného výcvikového centra v Praze. Základní principy FIE budou shrnuty v první části příspěvku, poté se zaměříme na možnosti využití FIE v české pedagogické praxi a na pozici FIE v souvislosti s didaktikou českého jazyka a kurikulárními dokumenty pro základní vzdělávání a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    2016

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    133-143

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database