All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why the Deaf failing in Czech language?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10293913" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10293913 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč neslyšící neumí česky?

  • Original language description

    Autorka se zamýšlí nad přesvědčením mnohých českých učitelů: "Neslyšící žáci češtinu moc neumí, protože je to pro ně cizí jazyk." Upozorňuje, že výuka cizí jazyků patří k běžným vzdělávacím činnostem a není důvod domnívat se, že čeští neslyšící žáci jí nejsou schopni. Domnívá se, že je čas změnit stávající paradigma na paradigma nové: "Někteří čeští neslyšící jsou primárně uživateli českého znakového jazyka. Čeština je pro ně druhý jazyk. Postupy výuky českého znakového jazyka se neliší od obecných zásad známých pro výuku mateřského jazyka. Češtinu se učí metodami běžně používanými při výuce druhých/cizích jazyků a jsou v ní stále lepší a lepší."

  • Czech name

    Proč neslyšící neumí česky?

  • Czech description

    Autorka se zamýšlí nad přesvědčením mnohých českých učitelů: "Neslyšící žáci češtinu moc neumí, protože je to pro ně cizí jazyk." Upozorňuje, že výuka cizí jazyků patří k běžným vzdělávacím činnostem a není důvod domnívat se, že čeští neslyšící žáci jí nejsou schopni. Domnívá se, že je čas změnit stávající paradigma na paradigma nové: "Někteří čeští neslyšící jsou primárně uživateli českého znakového jazyka. Čeština je pro ně druhý jazyk. Postupy výuky českého znakového jazyka se neliší od obecných zásad známých pro výuku mateřského jazyka. Češtinu se učí metodami běžně používanými při výuce druhých/cizích jazyků a jsou v ní stále lepší a lepší."

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů