All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech language teaching for pupils with hearing loss

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10452682" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10452682 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/" target="_blank" >https://doi.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků

  • Original language description

    Tato práce má nejen praktickou, ale i velkou politickou důležitost. Zprostředkování češtiny neslyšícím se totiž často nevěnuje dostatečná pozornost, a to i přesto že neslyšící jsou občany České republiky. Pokud neslyšícím nebude poskytován dostatečný přístup ke vzdělání, tedy pokud nebudou vedeni k rozvíjení schopnosti funkčně číst (následně studovat) v češtině, lze situaci vnímat jako nedostatečné poskytování kvalitního vzdělání pro minoritní skupinu občanů. Toto byl jeden z mnoha důvodů, proč vznikla tato komplexní publikace, v níž se mimo jiné nachází kapitola týkající se řečové dovednosti psaní. Kapitola &quot;Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků&quot; zprostředkovává možnosti rozvíjení dovednosti psaní u neslyšících žáků, kteří mají psanou češtinu jako jazyk druhý - jejich prvním jazykem je český znakový jazyk. Po představení teoretického základu (např. podkapitola Psaní v didaktickém procesu) jsou prezentována specifika, která jsou spojena s psaním textů neslyšících žáků. Popsáním specifik se mj. vytváří báze pro nutné budoucí analýzy psaného projevu neslyšících. Na závěr kapitoly je komentována ukázka z učebnice češtiny pro cizince, jsou komentovány konkrétní přeložené aktivity a jsou navrhovány jejich modifikace pro funkční použití ve výuce češtiny pro neslyšící.

  • Czech name

    Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků

  • Czech description

    Tato práce má nejen praktickou, ale i velkou politickou důležitost. Zprostředkování češtiny neslyšícím se totiž často nevěnuje dostatečná pozornost, a to i přesto že neslyšící jsou občany České republiky. Pokud neslyšícím nebude poskytován dostatečný přístup ke vzdělání, tedy pokud nebudou vedeni k rozvíjení schopnosti funkčně číst (následně studovat) v češtině, lze situaci vnímat jako nedostatečné poskytování kvalitního vzdělání pro minoritní skupinu občanů. Toto byl jeden z mnoha důvodů, proč vznikla tato komplexní publikace, v níž se mimo jiné nachází kapitola týkající se řečové dovednosti psaní. Kapitola &quot;Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků&quot; zprostředkovává možnosti rozvíjení dovednosti psaní u neslyšících žáků, kteří mají psanou češtinu jako jazyk druhý - jejich prvním jazykem je český znakový jazyk. Po představení teoretického základu (např. podkapitola Psaní v didaktickém procesu) jsou prezentována specifika, která jsou spojena s psaním textů neslyšících žáků. Popsáním specifik se mj. vytváří báze pro nutné budoucí analýzy psaného projevu neslyšících. Na závěr kapitoly je komentována ukázka z učebnice češtiny pro cizince, jsou komentovány konkrétní přeložené aktivity a jsou navrhovány jejich modifikace pro funkční použití ve výuce češtiny pro neslyšící.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením

  • ISBN

    978-80-7481-241-5

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    88-105

  • Number of pages of the book

    137

  • Publisher name

    Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter