All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Animate and Inanimate Category (In relation to Czech language teaching for foreigners on the basis of Russian)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297320" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297320 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K otázce kategorie životnosti a neživotnosti (V souvislosti s výukou češtiny pro cizince na základě ruštiny)

  • Original language description

    Autor se v příspěvku zaměřuje na komparační analýzu morfologické realizace životnosti a neživotnosti v češtině a v ruštině. Z analýzy vyplývá, že nejproblematičtější a tudíž zásadní partií v dané oblasti je akuzativ plurálu a problematika počítaného předmětu v postavení za číslovkami dva - dvě, tři a čtyři v nominativu a akuzativu. Interferenční jevy jsou doloženy konkrétními ukázkami. Jde o chyby, jichž se opakovaně dopouštějí ruskojazyční studenti při osvojování zmíněných gramatických tvarů v češtině.Cílem příspěvku je ukázat metodický postup pro prezentaci plurálových paradigmat české deklinace cílové skupině rusky mluvících studentů češtiny. V článku je rovněž shrnuto, jakým způsobem je uváděna životnost a neživotnost v mluvnicích češtiny a ruštiny a jak je reflektována ve vybraných odborných statích.

  • Czech name

    K otázce kategorie životnosti a neživotnosti (V souvislosti s výukou češtiny pro cizince na základě ruštiny)

  • Czech description

    Autor se v příspěvku zaměřuje na komparační analýzu morfologické realizace životnosti a neživotnosti v češtině a v ruštině. Z analýzy vyplývá, že nejproblematičtější a tudíž zásadní partií v dané oblasti je akuzativ plurálu a problematika počítaného předmětu v postavení za číslovkami dva - dvě, tři a čtyři v nominativu a akuzativu. Interferenční jevy jsou doloženy konkrétními ukázkami. Jde o chyby, jichž se opakovaně dopouštějí ruskojazyční studenti při osvojování zmíněných gramatických tvarů v češtině.Cílem příspěvku je ukázat metodický postup pro prezentaci plurálových paradigmat české deklinace cílové skupině rusky mluvících studentů češtiny. V článku je rovněž shrnuto, jakým způsobem je uváděna životnost a neživotnost v mluvnicích češtiny a ruštiny a jak je reflektována ve vybraných odborných statích.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2/2014

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    44-63

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database