How affects us our expectations?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297384" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297384 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak na nás působí naše očekávání?
Original language description
Působení očekávání na naše chování bylo psychology zkoumáno v celé řadě oblastí našeho života, včetně školního prostředí. Je tomu právě padesát let, co významný americký psycholog Robert Rosenthal uskutečnil slavný experiment Pygmalion, který potvrdil vliv očekávání na práci učitele. Od té doby si kladou psychologové otázky, jak se to stane, že pouhé očekávání učitele může ovlivnit výsledky jeho žáků, jaké mechanismy zde působí nebo jak se takovým procesům můžeme bránit. Jak naznačují výsledky výzkumů,zhruba 10 - 20 % učitelů se nechá ve své práci ovlivnit pozitivním či negativním očekáváním vůči žákům. Může v tomto směru pomoci učitelům i školní psycholog?
Czech name
Jak na nás působí naše očekávání?
Czech description
Působení očekávání na naše chování bylo psychology zkoumáno v celé řadě oblastí našeho života, včetně školního prostředí. Je tomu právě padesát let, co významný americký psycholog Robert Rosenthal uskutečnil slavný experiment Pygmalion, který potvrdil vliv očekávání na práci učitele. Od té doby si kladou psychologové otázky, jak se to stane, že pouhé očekávání učitele může ovlivnit výsledky jeho žáků, jaké mechanismy zde působí nebo jak se takovým procesům můžeme bránit. Jak naznačují výsledky výzkumů,zhruba 10 - 20 % učitelů se nechá ve své práci ovlivnit pozitivním či negativním očekáváním vůči žákům. Může v tomto směru pomoci učitelům i školní psycholog?
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Školní poradenství v praxi: nový odborný časopis pro poradenské pracovníky
ISSN
2336-3436
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
2
Pages from-to
15-16
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—