All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How affects us our expectations?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297384" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297384 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak na nás působí naše očekávání?

  • Original language description

    Působení očekávání na naše chování bylo psychology zkoumáno v celé řadě oblastí našeho života, včetně školního prostředí. Je tomu právě padesát let, co významný americký psycholog Robert Rosenthal uskutečnil slavný experiment Pygmalion, který potvrdil vliv očekávání na práci učitele. Od té doby si kladou psychologové otázky, jak se to stane, že pouhé očekávání učitele může ovlivnit výsledky jeho žáků, jaké mechanismy zde působí nebo jak se takovým procesům můžeme bránit. Jak naznačují výsledky výzkumů,zhruba 10 - 20 % učitelů se nechá ve své práci ovlivnit pozitivním či negativním očekáváním vůči žákům. Může v tomto směru pomoci učitelům i školní psycholog?

  • Czech name

    Jak na nás působí naše očekávání?

  • Czech description

    Působení očekávání na naše chování bylo psychology zkoumáno v celé řadě oblastí našeho života, včetně školního prostředí. Je tomu právě padesát let, co významný americký psycholog Robert Rosenthal uskutečnil slavný experiment Pygmalion, který potvrdil vliv očekávání na práci učitele. Od té doby si kladou psychologové otázky, jak se to stane, že pouhé očekávání učitele může ovlivnit výsledky jeho žáků, jaké mechanismy zde působí nebo jak se takovým procesům můžeme bránit. Jak naznačují výsledky výzkumů,zhruba 10 - 20 % učitelů se nechá ve své práci ovlivnit pozitivním či negativním očekáváním vůči žákům. Může v tomto směru pomoci učitelům i školní psycholog?

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Školní poradenství v praxi: nový odborný časopis pro poradenské pracovníky

  • ISSN

    2336-3436

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    15-16

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database