Pronunciation of Foreign Brand Names in TV Advertising
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10318891" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10318891 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak se vyslovují názvy cizích produktů v televizních reklamách?
Original language description
Článek analyzuje fonetickou stránku cizích značek v českých televizních reklamách. Výsledky potvrzují dominantní roli principu fonologické aproximace, který se často kombinuje s grafickou výslovností. Původní výslovnost je překvapivě řídká.
Czech name
Jak se vyslovují názvy cizích produktů v televizních reklamách?
Czech description
Článek analyzuje fonetickou stránku cizích značek v českých televizních reklamách. Výsledky potvrzují dominantní roli principu fonologické aproximace, který se často kombinuje s grafickou výslovností. Původní výslovnost je překvapivě řídká.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-00372S" target="_blank" >GA13-00372S: Pronunciation of non-integrated lexical items in Czech</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studie z aplikované lingvistiky
ISSN
1804-3240
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
76-91
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—