All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of structure and coherence of children's narratives (focused on differences between girls' and boys' narratives)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325290" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325290 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza struktury a koherence dětských narativ (se zaměřením na rozdíl mezi narativy chlapců a dívek)

  • Original language description

    Výzkum představený v tomto příspěvku se zabývá analýzou struktury a koherence mluvených narativ dětí mladšího školního věku. Na vzorku narativ 50 dětí jsme potvrdili zjištění A. Nicolopoulou, že existují zásadní rozdíly mezi narativy dívek a chlapců. Dívky preferují tzv. rodinný žánr a chlapci tzv. hrdinský žánr. V rámci každého z těchto dvou žánrů jsme stanovili několik modelů, na jejichž základě děti svá narativa strukturovaly. Ukázalo se, že narativa dětí, které využívaly rodinného nebo hrdinského žánru, mají ve většině případů přehlednou výstavbu a logické členění. Ovšem zaznamenali jsme také nezanedbatelný počet narativ, která nebylo možné zařadit ani k jednomu z těchto žánrů. Tato narativa vykazovala značné problémy ve struktuře a kauzálních vztazích mezi jednotlivými částmi vyprávění. Výsledky naší analýzy naznačují, že se tyto problémy týkají častěji chlapců než dívek.

  • Czech name

    Analýza struktury a koherence dětských narativ (se zaměřením na rozdíl mezi narativy chlapců a dívek)

  • Czech description

    Výzkum představený v tomto příspěvku se zabývá analýzou struktury a koherence mluvených narativ dětí mladšího školního věku. Na vzorku narativ 50 dětí jsme potvrdili zjištění A. Nicolopoulou, že existují zásadní rozdíly mezi narativy dívek a chlapců. Dívky preferují tzv. rodinný žánr a chlapci tzv. hrdinský žánr. V rámci každého z těchto dvou žánrů jsme stanovili několik modelů, na jejichž základě děti svá narativa strukturovaly. Ukázalo se, že narativa dětí, které využívaly rodinného nebo hrdinského žánru, mají ve většině případů přehlednou výstavbu a logické členění. Ovšem zaznamenali jsme také nezanedbatelný počet narativ, která nebylo možné zařadit ani k jednomu z těchto žánrů. Tato narativa vykazovala značné problémy ve struktuře a kauzálních vztazích mezi jednotlivými částmi vyprávění. Výsledky naší analýzy naznačují, že se tyto problémy týkají častěji chlapců než dívek.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2015

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    116-135

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database