Consumption,Lifestyle and Advertising in a State Socialist Dictatorship as a Factor in the Shaping of Czech Identity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10331580" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10331580 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Spotřeba, životní styl a reklama v době státně socialistické diktatury jako identitotvorný prvek
Original language description
Tento článek se snaží ukázat, jak zkoumání dějin spotřební kultury může pomoci odhalit identitotvorné procesy v české společnosti. Autor nejprve nastiňuje, jak bylo toto téma v německém prostředí podpořeno vlnou "ostalgie", která na rozdíl od českého prostředí podpořila systematický výzkum do každodenního života v komunistické diktatuře. Následně text stručně seznamuje s rozdíly mezi komunistickou a kapitalistickou konzumní kulturou. Ve třetí části textu, autor nabízí možnost rozšíření výzkumu identitotvorných procesů za pomocí zkoumání rozvoje distribuční infrastruktury, analýzy pojmu životního stylu a diskursivních konstrukcí spotřeby, reklamních představ o národní pospolitosti a nakonec sledováním tvorby symbolických významů u národně specifických předmětů.
Czech name
Spotřeba, životní styl a reklama v době státně socialistické diktatury jako identitotvorný prvek
Czech description
Tento článek se snaží ukázat, jak zkoumání dějin spotřební kultury může pomoci odhalit identitotvorné procesy v české společnosti. Autor nejprve nastiňuje, jak bylo toto téma v německém prostředí podpořeno vlnou "ostalgie", která na rozdíl od českého prostředí podpořila systematický výzkum do každodenního života v komunistické diktatuře. Následně text stručně seznamuje s rozdíly mezi komunistickou a kapitalistickou konzumní kulturou. Ve třetí části textu, autor nabízí možnost rozšíření výzkumu identitotvorných procesů za pomocí zkoumání rozvoje distribuční infrastruktury, analýzy pojmu životního stylu a diskursivních konstrukcí spotřeby, reklamních představ o národní pospolitosti a nakonec sledováním tvorby symbolických významů u národně specifických předmětů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Historie-Otázky-Problémy
ISSN
1804-1132
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
146-158
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—