All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Texts and testing reading comprehension at university

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10334995" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10334995 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výběr textů a testování čtení s porozuměním na VŠ

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá problematikou testování čtení s porozuměním na VŠ. Častá věta typu: "studenti snad ani nemusí umět mluvit, hlavně když si umí v cizím jazyce něco přečíst", může být ve skutečnosti velmi zavádějící. Co se vlastně po studentech chce? Je třeba si uvědomit, že studenti by si takto měli "jenom přečíst a porozumět" odbornému textu ze specifického vědeckého oboru, umět ho kriticky vyhodnotit, vysvětlit a poté aktivně přeformulovat a uplatnit ve svém studiu, při přípravě seminárních a jiných prací. Příspěvek se bude zabývat vyhodnocením tzv. "readability" textů, které studenti reálně přinesli na odbornou zkoušku z anglického jazyka na FF UK v Praze. Toto vyhodnocení bude provedeno za pomoci tzv. Gunning Fog Index, který určuje úroveň čitelnosti a porozumění anglických textů v závislosti na věku rodilých anglicky mluvících studentů a pokusí se o porovnání s úrovní dosahovanou studenty při závěrečné zkoušce z angličtiny na FF UK.

  • Czech name

    Výběr textů a testování čtení s porozuměním na VŠ

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou testování čtení s porozuměním na VŠ. Častá věta typu: "studenti snad ani nemusí umět mluvit, hlavně když si umí v cizím jazyce něco přečíst", může být ve skutečnosti velmi zavádějící. Co se vlastně po studentech chce? Je třeba si uvědomit, že studenti by si takto měli "jenom přečíst a porozumět" odbornému textu ze specifického vědeckého oboru, umět ho kriticky vyhodnotit, vysvětlit a poté aktivně přeformulovat a uplatnit ve svém studiu, při přípravě seminárních a jiných prací. Příspěvek se bude zabývat vyhodnocením tzv. "readability" textů, které studenti reálně přinesli na odbornou zkoušku z anglického jazyka na FF UK v Praze. Toto vyhodnocení bude provedeno za pomoci tzv. Gunning Fog Index, který určuje úroveň čitelnosti a porozumění anglických textů v závislosti na věku rodilých anglicky mluvících studentů a pokusí se o porovnání s úrovní dosahovanou studenty při závěrečné zkoušce z angličtiny na FF UK.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)

  • ISBN

    978-80-87238-12-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    57-62

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy

  • Place of publication

    Vratislavova 29/10 128 00 Praha 2

  • Event location

    Poděbrady

  • Event date

    Jun 21, 2016

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article