All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mánes Union of Fine Arts as the Crucial Mediator of Bourdelle's Influence

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10361923" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10361923 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.zastarouprahu.cz/program/259-spolek-vytvarnych-umelcu-manes-jako-stezejni-zprostredkovatel-bourdellova-vlivu-v-cechach" target="_blank" >http://www.zastarouprahu.cz/program/259-spolek-vytvarnych-umelcu-manes-jako-stezejni-zprostredkovatel-bourdellova-vlivu-v-cechach</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Spolek výtvarných umělců Mánes jako stěžejní zprostředkovatel Bourdellova vlivu v Čechách

  • Original language description

    Na přelomu 19. a 20. století docházelo v mnoha evropských zemích se slovanskými kořeny k intenzivnímu následování francouzských uměleckých podnětů. V českém prostředí sehrál v tomto ohledu stěžejní úlohu Spolek výtvarných umělců Mánes, který po roce 1902 organizoval v Praze výstavy francouzských mistrů. V roce 1909 bylo českému publiku představeno dílo francouzského sochaře Émila-Antoina Bourdella, které svou monumentálností a dynamičností poskytlo bohaté inspirační podněty pro soudobé české umělce. Spolek Mánes se však aktivně podílel na zprostředkování Bourdellova odkazu dlouhodobě, a sice až do roku 1929, kdy měla být v Praze uspořádána formou retrospektivy sochařova posmrtná výstava.

  • Czech name

    Spolek výtvarných umělců Mánes jako stěžejní zprostředkovatel Bourdellova vlivu v Čechách

  • Czech description

    Na přelomu 19. a 20. století docházelo v mnoha evropských zemích se slovanskými kořeny k intenzivnímu následování francouzských uměleckých podnětů. V českém prostředí sehrál v tomto ohledu stěžejní úlohu Spolek výtvarných umělců Mánes, který po roce 1902 organizoval v Praze výstavy francouzských mistrů. V roce 1909 bylo českému publiku představeno dílo francouzského sochaře Émila-Antoina Bourdella, které svou monumentálností a dynamičností poskytlo bohaté inspirační podněty pro soudobé české umělce. Spolek Mánes se však aktivně podílel na zprostředkování Bourdellova odkazu dlouhodobě, a sice až do roku 1929, kdy měla být v Praze uspořádána formou retrospektivy sochařova posmrtná výstava.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů