All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

French Impressionism and the Czech Modern Art 1899–1907

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601709" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601709 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333181595" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333181595</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Francouzský impresionismus a české výtvarné umění 1899-1907

  • Original language description

    Studie se zaměřuje na diskusi o francouzském impresionismu v českých zemích v letech 1899–1907. V roce 1899 byla v Praze uspořádána výstava českého malíře Václava Radimského, který žil určitou dobu ve Francii a přivlastnil si styl Clauda Moneta a Camilla Pissarra. Většina kritiků vysoce oceňovala vystavená díla Radimského a impresionismus obecně. V roce 1902 uspořádal Spolek výtvarných umělců Mánes výstavu moderního francouzského umění. Bylo to poprvé, kdy byla v Praze vystavena originální díla francouzských impresionistů (Monet, Pissarro, Renoir). Na výstavě v roce 1907 byly představeny obrazy stejných umělců, ale také některá díla neoimpresionistických malířů (Paul Signac) a postimpresionistických umělců (Paul Gauguin, Paul Cézanne, Vincent van Gogh). Studie ukazuje, že u příležitosti výstavy Mánesa v roce 1902 začali čeští umělci a teoretici impresionismus kritizovat. Vyvrcholilo to v roce 1907, kdy se pro teoretika F. X. Šaldu a pro některé umělce jako Miloš Jiránek a Bohumil Kubišta staly důležitějšími zejména práce Cézanna a Gauguina. Impresionismus byl vnímán pouze jako přechodné období vedoucí k progresivnějšímu stylu.

  • Czech name

    Francouzský impresionismus a české výtvarné umění 1899-1907

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na diskusi o francouzském impresionismu v českých zemích v letech 1899–1907. V roce 1899 byla v Praze uspořádána výstava českého malíře Václava Radimského, který žil určitou dobu ve Francii a přivlastnil si styl Clauda Moneta a Camilla Pissarra. Většina kritiků vysoce oceňovala vystavená díla Radimského a impresionismus obecně. V roce 1902 uspořádal Spolek výtvarných umělců Mánes výstavu moderního francouzského umění. Bylo to poprvé, kdy byla v Praze vystavena originální díla francouzských impresionistů (Monet, Pissarro, Renoir). Na výstavě v roce 1907 byly představeny obrazy stejných umělců, ale také některá díla neoimpresionistických malířů (Paul Signac) a postimpresionistických umělců (Paul Gauguin, Paul Cézanne, Vincent van Gogh). Studie ukazuje, že u příležitosti výstavy Mánesa v roce 1902 začali čeští umělci a teoretici impresionismus kritizovat. Vyvrcholilo to v roce 1907, kdy se pro teoretika F. X. Šaldu a pro některé umělce jako Miloš Jiránek a Bohumil Kubišta staly důležitějšími zejména práce Cézanna a Gauguina. Impresionismus byl vnímán pouze jako přechodné období vedoucí k progresivnějšímu stylu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Impresionismus v české kultuře (1880-1920)

  • ISBN

    978-80-88278-45-0

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    11-18

  • Number of pages of the book

    200

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter