Dramat activities in teaching Czech as a foreign language: Beginners versus advanced students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10391563" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10391563 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dramatické aktivity ve výuce ČCJ: Začátečníci versus pokročilí
Original language description
Ve svém příspěvku se zaměřuji na dramatické aktivity a jejich uplatnění z hlediska metodicko-didaktického ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Konkrétně se věnuji otázkám scénáře: jeho vzniku, rozsahu a základnímu tématu, dále jazyku scénáře a umění herectví a zmiňuji i několik základních pravidel pro vystupování na scéně. Ve druhé části příspěvku se věnuji dvěma konkrétním formám uplatnění dramatických aktivit ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tyto formy korespondují s úrovní znalostí jazyka: 1. Začátečníci na úrovni A1 se zaměřují na realizace kratších dialogů (scén) v rozmanitém prostředí a s řadou akcí. Důležitá je zde jednoduchost, nekomplikovanost způsobu slovního vyjadřování, doplněného mimikou a gesty. 2. Pokročilí studenti na úrovni B2 a vyšší jsou schopni zapojit řečovou aktivitu komplexnějšího rázu v konverzacích a delších monolozích z textů, které co do náročnosti nejsou adaptované.
Czech name
Dramatické aktivity ve výuce ČCJ: Začátečníci versus pokročilí
Czech description
Ve svém příspěvku se zaměřuji na dramatické aktivity a jejich uplatnění z hlediska metodicko-didaktického ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Konkrétně se věnuji otázkám scénáře: jeho vzniku, rozsahu a základnímu tématu, dále jazyku scénáře a umění herectví a zmiňuji i několik základních pravidel pro vystupování na scéně. Ve druhé části příspěvku se věnuji dvěma konkrétním formám uplatnění dramatických aktivit ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tyto formy korespondují s úrovní znalostí jazyka: 1. Začátečníci na úrovni A1 se zaměřují na realizace kratších dialogů (scén) v rozmanitém prostředí a s řadou akcí. Důležitá je zde jednoduchost, nekomplikovanost způsobu slovního vyjadřování, doplněného mimikou a gesty. 2. Pokročilí studenti na úrovni B2 a vyšší jsou schopni zapojit řečovou aktivitu komplexnějšího rázu v konverzacích a delších monolozích z textů, které co do náročnosti nejsou adaptované.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Čeština jako cizí jazyk v průsečíku pohledů
ISBN
978-80-7308-884-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
11
Pages from-to
157-167
Publisher name
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Aug 14, 2018
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—