All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dramat activities in teaching Czech as a foreign language: Beginners versus advanced students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10391563" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10391563 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dramatické aktivity ve výuce ČCJ: Začátečníci versus pokročilí

  • Original language description

    Ve svém příspěvku se zaměřuji na dramatické aktivity a jejich uplatnění z hlediska metodicko-didaktického ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Konkrétně se věnuji otázkám scénáře: jeho vzniku, rozsahu a základnímu tématu, dále jazyku scénáře a umění herectví a zmiňuji i několik základních pravidel pro vystupování na scéně. Ve druhé části příspěvku se věnuji dvěma konkrétním formám uplatnění dramatických aktivit ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tyto formy korespondují s úrovní znalostí jazyka: 1. Začátečníci na úrovni A1 se zaměřují na realizace kratších dialogů (scén) v rozmanitém prostředí a s řadou akcí. Důležitá je zde jednoduchost, nekomplikovanost způsobu slovního vyjadřování, doplněného mimikou a gesty. 2. Pokročilí studenti na úrovni B2 a vyšší jsou schopni zapojit řečovou aktivitu komplexnějšího rázu v konverzacích a delších monolozích z textů, které co do náročnosti nejsou adaptované.

  • Czech name

    Dramatické aktivity ve výuce ČCJ: Začátečníci versus pokročilí

  • Czech description

    Ve svém příspěvku se zaměřuji na dramatické aktivity a jejich uplatnění z hlediska metodicko-didaktického ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Konkrétně se věnuji otázkám scénáře: jeho vzniku, rozsahu a základnímu tématu, dále jazyku scénáře a umění herectví a zmiňuji i několik základních pravidel pro vystupování na scéně. Ve druhé části příspěvku se věnuji dvěma konkrétním formám uplatnění dramatických aktivit ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tyto formy korespondují s úrovní znalostí jazyka: 1. Začátečníci na úrovni A1 se zaměřují na realizace kratších dialogů (scén) v rozmanitém prostředí a s řadou akcí. Důležitá je zde jednoduchost, nekomplikovanost způsobu slovního vyjadřování, doplněného mimikou a gesty. 2. Pokročilí studenti na úrovni B2 a vyšší jsou schopni zapojit řečovou aktivitu komplexnějšího rázu v konverzacích a delších monolozích z textů, které co do náročnosti nejsou adaptované.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Čeština jako cizí jazyk v průsečíku pohledů

  • ISBN

    978-80-7308-884-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    157-167

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Filozofická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Aug 14, 2018

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article