Paradoxes and Excesses of the Czechoslovak Ballet after 1948 Communist Coup d'état
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10397543" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10397543 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Arvr-aOTFv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Arvr-aOTFv</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Paradoxy a excesy československého baletu v poúnorovém období
Original language description
Studie analyzuje scénickou montáž Mír!: Taneční manifest o 11 obrazech (1951, libreto: Jan Rey, hudba: Jiří Šust, choreografie: Emerych Gabzdyl, scéna: Miroslav Kouřil, kostýmy: Ada Švecová) v kontextu poúnorové kulturní politiky. Studie kombinuje metodologii dispozitivní a pramenné analýzy díla. Analýza Míru! a dobového kulturně-politického dispozitivu odhaluje ideologickou kontrolu nad původní uměleckou tvorbu v baletním žánru a umisťuje ji do širšího kontextu dobové propagandy (I. celostátní spartakiáda). Studie na konkrétních příkladech ukazuje projekci ideologických priorit vládnoucí strany do obsahu a estetiky tanečního díla Mír!. Tuto perspektivu prohlubuje vhled do rozporuplné reflexe Míru! baletním souborem Národního divadla v Praze, v jehož čele stál v inkrimonavaném období Saša Machov, a anonymními ministerskými úředníky komunistického aparátu.
Czech name
Paradoxy a excesy československého baletu v poúnorovém období
Czech description
Studie analyzuje scénickou montáž Mír!: Taneční manifest o 11 obrazech (1951, libreto: Jan Rey, hudba: Jiří Šust, choreografie: Emerych Gabzdyl, scéna: Miroslav Kouřil, kostýmy: Ada Švecová) v kontextu poúnorové kulturní politiky. Studie kombinuje metodologii dispozitivní a pramenné analýzy díla. Analýza Míru! a dobového kulturně-politického dispozitivu odhaluje ideologickou kontrolu nad původní uměleckou tvorbu v baletním žánru a umisťuje ji do širšího kontextu dobové propagandy (I. celostátní spartakiáda). Studie na konkrétních příkladech ukazuje projekci ideologických priorit vládnoucí strany do obsahu a estetiky tanečního díla Mír!. Tuto perspektivu prohlubuje vhled do rozporuplné reflexe Míru! baletním souborem Národního divadla v Praze, v jehož čele stál v inkrimonavaném období Saša Machov, a anonymními ministerskými úředníky komunistického aparátu.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GJ18-08260Y" target="_blank" >GJ18-08260Y: “Primitive” and Folk Art in Czech Avant-garde Theatre: Context, Praxis, Theory</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Divadelní revue
ISSN
0862-5409
e-ISSN
—
Volume of the periodical
30
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
7-33
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85073361538