All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Paradoxes and Excesses of the Czechoslovak Ballet after 1948 Communist Coup d'état

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10397543" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10397543 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Arvr-aOTFv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Arvr-aOTFv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Paradoxy a excesy československého baletu v poúnorovém období

  • Original language description

    Studie analyzuje scénickou montáž Mír!: Taneční manifest o 11 obrazech (1951, libreto: Jan Rey, hudba: Jiří Šust, choreografie: Emerych Gabzdyl, scéna: Miroslav Kouřil, kostýmy: Ada Švecová) v kontextu poúnorové kulturní politiky. Studie kombinuje metodologii dispozitivní a pramenné analýzy díla. Analýza Míru! a dobového kulturně-politického dispozitivu odhaluje ideologickou kontrolu nad původní uměleckou tvorbu v baletním žánru a umisťuje ji do širšího kontextu dobové propagandy (I. celostátní spartakiáda). Studie na konkrétních příkladech ukazuje projekci ideologických priorit vládnoucí strany do obsahu a estetiky tanečního díla Mír!. Tuto perspektivu prohlubuje vhled do rozporuplné reflexe Míru! baletním souborem Národního divadla v Praze, v jehož čele stál v inkrimonavaném období Saša Machov, a anonymními ministerskými úředníky komunistického aparátu.

  • Czech name

    Paradoxy a excesy československého baletu v poúnorovém období

  • Czech description

    Studie analyzuje scénickou montáž Mír!: Taneční manifest o 11 obrazech (1951, libreto: Jan Rey, hudba: Jiří Šust, choreografie: Emerych Gabzdyl, scéna: Miroslav Kouřil, kostýmy: Ada Švecová) v kontextu poúnorové kulturní politiky. Studie kombinuje metodologii dispozitivní a pramenné analýzy díla. Analýza Míru! a dobového kulturně-politického dispozitivu odhaluje ideologickou kontrolu nad původní uměleckou tvorbu v baletním žánru a umisťuje ji do širšího kontextu dobové propagandy (I. celostátní spartakiáda). Studie na konkrétních příkladech ukazuje projekci ideologických priorit vládnoucí strany do obsahu a estetiky tanečního díla Mír!. Tuto perspektivu prohlubuje vhled do rozporuplné reflexe Míru! baletním souborem Národního divadla v Praze, v jehož čele stál v inkrimonavaném období Saša Machov, a anonymními ministerskými úředníky komunistického aparátu.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GJ18-08260Y" target="_blank" >GJ18-08260Y: “Primitive” and Folk Art in Czech Avant-garde Theatre: Context, Praxis, Theory</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    30

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    27

  • Pages from-to

    7-33

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85073361538