Z: Prvotní průměty vyšší kultury u žáků v hodinách výtvarné výchovy The primary projections of so-called higher culture in pupils in art lessons
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401252" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401252 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově
Original language description
Článek se zabývá průměty tzv. vyšší kultury a umění v edukační realitě, konkrétně ve výtvarném zpracování žáků a studentů v hodinách výtvarné a estetické výchovy. Pojednává o možnostech stupňů a typů školské soustavy, kde lze takovéto průměty nalézt a vyhodnocovat. Hovoří o výzkumném záměru z obecně-pedagogického hlediska společně s nazíráním uměnovědným. Konkrétněji se diskurs zabývá vymezením pojmu vyšší kultury pro potřeby edukačního pole a geometrickými výtvarnými projevy, které mohou z takových vyšších kulturních principů vycházet. Hovoří o jednotlivých světových výtvarných směrech a skupinách v období dvacátého století, které takové průměty v umělecké výchově udávají.
Czech name
Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově
Czech description
Článek se zabývá průměty tzv. vyšší kultury a umění v edukační realitě, konkrétně ve výtvarném zpracování žáků a studentů v hodinách výtvarné a estetické výchovy. Pojednává o možnostech stupňů a typů školské soustavy, kde lze takovéto průměty nalézt a vyhodnocovat. Hovoří o výzkumném záměru z obecně-pedagogického hlediska společně s nazíráním uměnovědným. Konkrétněji se diskurs zabývá vymezením pojmu vyšší kultury pro potřeby edukačního pole a geometrickými výtvarnými projevy, které mohou z takových vyšších kulturních principů vycházet. Hovoří o jednotlivých světových výtvarných směrech a skupinách v období dvacátého století, které takové průměty v umělecké výchově udávají.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Premeny školy a učitěľské vzdělávanie v historickom kontexte a nové perspektívy
ISBN
978-80-555-2267-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
505-509
Publisher name
Prešovská univerzita v Prešove
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Feb 6, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—