All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Z: Prvotní průměty vyšší kultury u žáků v hodinách výtvarné výchovy The primary projections of so-called higher culture in pupils in art lessons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401252" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401252 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově

  • Original language description

    Článek se zabývá průměty tzv. vyšší kultury a umění v edukační realitě, konkrétně ve výtvarném zpracování žáků a studentů v hodinách výtvarné a estetické výchovy. Pojednává o možnostech stupňů a typů školské soustavy, kde lze takovéto průměty nalézt a vyhodnocovat. Hovoří o výzkumném záměru z obecně-pedagogického hlediska společně s nazíráním uměnovědným. Konkrétněji se diskurs zabývá vymezením pojmu vyšší kultury pro potřeby edukačního pole a geometrickými výtvarnými projevy, které mohou z takových vyšších kulturních principů vycházet. Hovoří o jednotlivých světových výtvarných směrech a skupinách v období dvacátého století, které takové průměty v umělecké výchově udávají.

  • Czech name

    Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově

  • Czech description

    Článek se zabývá průměty tzv. vyšší kultury a umění v edukační realitě, konkrétně ve výtvarném zpracování žáků a studentů v hodinách výtvarné a estetické výchovy. Pojednává o možnostech stupňů a typů školské soustavy, kde lze takovéto průměty nalézt a vyhodnocovat. Hovoří o výzkumném záměru z obecně-pedagogického hlediska společně s nazíráním uměnovědným. Konkrétněji se diskurs zabývá vymezením pojmu vyšší kultury pro potřeby edukačního pole a geometrickými výtvarnými projevy, které mohou z takových vyšších kulturních principů vycházet. Hovoří o jednotlivých světových výtvarných směrech a skupinách v období dvacátého století, které takové průměty v umělecké výchově udávají.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Premeny školy a učitěľské vzdělávanie v historickom kontexte a nové perspektívy

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    505-509

  • Publisher name

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Feb 6, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article