What isn't visible in Romani language curricula at first sight : Functions of Romani in the life of Romani pupils and in education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10406743" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10406743 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.statpedu.sk/files/sk/o-organizacii/projekty/erasmus/vystupy-vysledky/zbornik-z-konferencie.pdf" target="_blank" >http://www.statpedu.sk/files/sk/o-organizacii/projekty/erasmus/vystupy-vysledky/zbornik-z-konferencie.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Co není v kurikulech romštiny na první pohled patrné : Funkce romštiny v životě romských žáků a ve vzdělávání
Original language description
Text se zabývá kontextualizací pojmů jazyk a komunikace, a upozorňuje na různé funkce, v nichž se projevuje romština jako mateřština, Varuje přitom před redukcí jazyka na funkci sdělovací. Upozorňuje na jazykovou situaci romských dětí na Slovensku, pro něž je romština mateřským jazykem a vyzdvihuje význam romštiny jako komunikačního jazyka ve vzdělávání. Přibližuje výzkumy ukazující detailně jazykové kompetence a jazykovou socializaci romských dětí. Autor dospívá mimo jiné k závěru, že znalost romštiny na straně pedagoga může pomoci ve vzájemné komunikaci pedagogům i žákům, a může navíc usnadnit i učení slovenštiny.
Czech name
Co není v kurikulech romštiny na první pohled patrné : Funkce romštiny v životě romských žáků a ve vzdělávání
Czech description
Text se zabývá kontextualizací pojmů jazyk a komunikace, a upozorňuje na různé funkce, v nichž se projevuje romština jako mateřština, Varuje přitom před redukcí jazyka na funkci sdělovací. Upozorňuje na jazykovou situaci romských dětí na Slovensku, pro něž je romština mateřským jazykem a vyzdvihuje význam romštiny jako komunikačního jazyka ve vzdělávání. Přibližuje výzkumy ukazující detailně jazykové kompetence a jazykovou socializaci romských dětí. Autor dospívá mimo jiné k závěru, že znalost romštiny na straně pedagoga může pomoci ve vzájemné komunikaci pedagogům i žákům, a může navíc usnadnit i učení slovenštiny.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inovácia – rómsky jazyk – inklúzia: výučba rómskeho jazyka metodikou vyučovania cudzieho jazyka
ISBN
978-80-8118-226-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
26-34
Publisher name
Štátny pedagogiký ústav Bratislava
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Apr 5, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—