All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What isn't visible in Romani language curricula at first sight : Functions of Romani in the life of Romani pupils and in education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10406743" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10406743 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.statpedu.sk/files/sk/o-organizacii/projekty/erasmus/vystupy-vysledky/zbornik-z-konferencie.pdf" target="_blank" >http://www.statpedu.sk/files/sk/o-organizacii/projekty/erasmus/vystupy-vysledky/zbornik-z-konferencie.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Co není v kurikulech romštiny na první pohled patrné : Funkce romštiny v životě romských žáků a ve vzdělávání

  • Original language description

    Text se zabývá kontextualizací pojmů jazyk a komunikace, a upozorňuje na různé funkce, v nichž se projevuje romština jako mateřština, Varuje přitom před redukcí jazyka na funkci sdělovací. Upozorňuje na jazykovou situaci romských dětí na Slovensku, pro něž je romština mateřským jazykem a vyzdvihuje význam romštiny jako komunikačního jazyka ve vzdělávání. Přibližuje výzkumy ukazující detailně jazykové kompetence a jazykovou socializaci romských dětí. Autor dospívá mimo jiné k závěru, že znalost romštiny na straně pedagoga může pomoci ve vzájemné komunikaci pedagogům i žákům, a může navíc usnadnit i učení slovenštiny.

  • Czech name

    Co není v kurikulech romštiny na první pohled patrné : Funkce romštiny v životě romských žáků a ve vzdělávání

  • Czech description

    Text se zabývá kontextualizací pojmů jazyk a komunikace, a upozorňuje na různé funkce, v nichž se projevuje romština jako mateřština, Varuje přitom před redukcí jazyka na funkci sdělovací. Upozorňuje na jazykovou situaci romských dětí na Slovensku, pro něž je romština mateřským jazykem a vyzdvihuje význam romštiny jako komunikačního jazyka ve vzdělávání. Přibližuje výzkumy ukazující detailně jazykové kompetence a jazykovou socializaci romských dětí. Autor dospívá mimo jiné k závěru, že znalost romštiny na straně pedagoga může pomoci ve vzájemné komunikaci pedagogům i žákům, a může navíc usnadnit i učení slovenštiny.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Inovácia – rómsky jazyk – inklúzia: výučba rómskeho jazyka metodikou vyučovania cudzieho jazyka

  • ISBN

    978-80-8118-226-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    26-34

  • Publisher name

    Štátny pedagogiký ústav Bratislava

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Apr 5, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article