Searching for the place of Romani in the school environment and teaching at primary and secondary schools - not only in Slovakia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10407618" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10407618 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hledání místa romštiny ve školním prostředí a výuce na základních a středních školách - nejen na Slovensku
Original language description
Text hodnotí výsledky, kterých byla dosud na Slovensku dosaženo při zavádění romštiny do škol. Ohlíží se zpět k logice podpory přítomnosti romštiny jako menšinového jazyka ve vzdělávacím systému na základě národní i evropské legislativy a upozorňuje, že zásadním kritériem při zvažování dalšího rozvoje této politiky by měl být ohled na potřeby samotných žáků, v tomto případě zejména mluvčích romštiny. Vedle dalšího rozvoje výuky romštiny jako cizího jazyka poukazuje tedy na jiné způsoby, jak romštinu ve školním prostředí využívat, i na základě zahraniční inspirace s ohledem na její pozici jako součásti identity žáků, jejich každodenní reality, komunikace a osobního rozvoje.
Czech name
Hledání místa romštiny ve školním prostředí a výuce na základních a středních školách - nejen na Slovensku
Czech description
Text hodnotí výsledky, kterých byla dosud na Slovensku dosaženo při zavádění romštiny do škol. Ohlíží se zpět k logice podpory přítomnosti romštiny jako menšinového jazyka ve vzdělávacím systému na základě národní i evropské legislativy a upozorňuje, že zásadním kritériem při zvažování dalšího rozvoje této politiky by měl být ohled na potřeby samotných žáků, v tomto případě zejména mluvčích romštiny. Vedle dalšího rozvoje výuky romštiny jako cizího jazyka poukazuje tedy na jiné způsoby, jak romštinu ve školním prostředí využívat, i na základě zahraniční inspirace s ohledem na její pozici jako součásti identity žáků, jejich každodenní reality, komunikace a osobního rozvoje.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inovácia - Rómsky jazyk - Inklúzia. Výučba rómského jazyka metodikou vyučovania cudzieho jazyka
ISBN
978-80-8118-226-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
35-43
Publisher name
Štátný pedagogický ústav
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Apr 5, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—