All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Searching for the place of Romani in the school environment and teaching at primary and secondary schools - not only in Slovakia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10407618" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10407618 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hledání místa romštiny ve školním prostředí a výuce na základních a středních školách - nejen na Slovensku

  • Original language description

    Text hodnotí výsledky, kterých byla dosud na Slovensku dosaženo při zavádění romštiny do škol. Ohlíží se zpět k logice podpory přítomnosti romštiny jako menšinového jazyka ve vzdělávacím systému na základě národní i evropské legislativy a upozorňuje, že zásadním kritériem při zvažování dalšího rozvoje této politiky by měl být ohled na potřeby samotných žáků, v tomto případě zejména mluvčích romštiny. Vedle dalšího rozvoje výuky romštiny jako cizího jazyka poukazuje tedy na jiné způsoby, jak romštinu ve školním prostředí využívat, i na základě zahraniční inspirace s ohledem na její pozici jako součásti identity žáků, jejich každodenní reality, komunikace a osobního rozvoje.

  • Czech name

    Hledání místa romštiny ve školním prostředí a výuce na základních a středních školách - nejen na Slovensku

  • Czech description

    Text hodnotí výsledky, kterých byla dosud na Slovensku dosaženo při zavádění romštiny do škol. Ohlíží se zpět k logice podpory přítomnosti romštiny jako menšinového jazyka ve vzdělávacím systému na základě národní i evropské legislativy a upozorňuje, že zásadním kritériem při zvažování dalšího rozvoje této politiky by měl být ohled na potřeby samotných žáků, v tomto případě zejména mluvčích romštiny. Vedle dalšího rozvoje výuky romštiny jako cizího jazyka poukazuje tedy na jiné způsoby, jak romštinu ve školním prostředí využívat, i na základě zahraniční inspirace s ohledem na její pozici jako součásti identity žáků, jejich každodenní reality, komunikace a osobního rozvoje.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Inovácia - Rómsky jazyk - Inklúzia. Výučba rómského jazyka metodikou vyučovania cudzieho jazyka

  • ISBN

    978-80-8118-226-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    35-43

  • Publisher name

    Štátný pedagogický ústav

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Apr 5, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article