Theoretical way out of the research of the Romany pupils’ ability of analysing the text in the elementary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100162" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100162 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/951/2973/692-1" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/951/2973/692-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teoretická východiska pro ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ
Original language description
V příspěvku představujeme teoretická východiska, která byla použita jako podklad pro výzkum zaměřený na ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na prvním stupni ZŠ na vybraných brněnských základních školách. Výsledky výzkumu byly zveřejněny na studentské vědecké konferenci v roce 2016 a rovněž budou součástí 4. čísla časopisu Komenský v červnu 2017. Nejprve stručně představujeme faktografické údaje o Romech žijících v ČR a přibližujeme pohled na vzdělávání a hodnotu vzdělání v tradiční romské rodině. Dále poukazujeme na faktory, které ovlivňují romské dětství, a vlivy působící na romského žáka žijícího v sociálně vyloučené lokalitě, jež mají vliv na jeho rozvoj, a to jak v obecné rovině, tak i v rovině rozvoje schopností a dovedností potřebných k práci s textem.
Czech name
Teoretická východiska pro ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ
Czech description
V příspěvku představujeme teoretická východiska, která byla použita jako podklad pro výzkum zaměřený na ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na prvním stupni ZŠ na vybraných brněnských základních školách. Výsledky výzkumu byly zveřejněny na studentské vědecké konferenci v roce 2016 a rovněž budou součástí 4. čísla časopisu Komenský v červnu 2017. Nejprve stručně představujeme faktografické údaje o Romech žijících v ČR a přibližujeme pohled na vzdělávání a hodnotu vzdělání v tradiční romské rodině. Dále poukazujeme na faktory, které ovlivňují romské dětství, a vlivy působící na romského žáka žijícího v sociálně vyloučené lokalitě, jež mají vliv na jeho rozvoj, a to jak v obecné rovině, tak i v rovině rozvoje schopností a dovedností potřebných k práci s textem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
ISBN
9788021087491
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
57-67
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Mar 23, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—