All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching Latin in the 21st century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10408476" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10408476 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SXPa0Go_TS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SXPa0Go_TS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Má smysl se v 21. století učit latinu? Latina jako nástroj pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

  • Original language description

    Článek se zabývá důvody, proč je i v 21. století užitečné studovat latinu. Věnuje se rovněž latině jako prostředku ke zvyšování čtenářské gramotnosti. Česká republika se dle testů čtenářské gramotnosti (PISA) dlouhodobě pohybuje pod průměrem zemí OECD. Zahraniční zkušenosti a výzkumy ukazují, že výuka latiny má na čtenářskou gramotnost žáků výrazně pozitivní vliv - ve Velké Británii existují dokonce programy na zavádění latiny na základní školy právě s cílem zvýšit čtenářskou gramotnost žáků.

  • Czech name

    Má smysl se v 21. století učit latinu? Latina jako nástroj pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

  • Czech description

    Článek se zabývá důvody, proč je i v 21. století užitečné studovat latinu. Věnuje se rovněž latině jako prostředku ke zvyšování čtenářské gramotnosti. Česká republika se dle testů čtenářské gramotnosti (PISA) dlouhodobě pohybuje pod průměrem zemí OECD. Zahraniční zkušenosti a výzkumy ukazují, že výuka latiny má na čtenářskou gramotnost žáků výrazně pozitivní vliv - ve Velké Británii existují dokonce programy na zavádění latiny na základní školy právě s cílem zvýšit čtenářskou gramotnost žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22/1

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    9-14

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database