All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading and Reading Literacy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001920" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001920 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtenářství a čtenářská gramotnost

  • Original language description

    Kniha analyzuje problematiku čtenářství a čtenářské gramotnosti pubescentů na druhém stupni základní školy. Vychází z výsledků mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž naši žáci dosahují v posledním desetiletí podprůměrných výsledků. V diskusích o čtenářské gramotnosti v předmětu literární výchova dochází často k mísení problematiky čtenářství a čtenářské gramotnosti a špatné výsledky v mezinárodních výzkumech jsou přisuzovány skutečnosti, že dnešní děti málo čtou. Předložená kniha se protov první části zabývá čtenářstvím a ve druhé části byl výzkum zaměřen na čtenářskou gramotnost. Výzkum ukázal, že čtenářství dnešních dětí není horší než v jiných obdobích, zaznamenáváme však větší diferenciaci populace v přístupu ke knize. V oblasti čtenářské gramotnosti je zřejmé, že dnešní škola dostatečně nereaguje na změny, kterými společnost za posledních dvacet let prošla.

  • Czech name

    Čtenářství a čtenářská gramotnost

  • Czech description

    Kniha analyzuje problematiku čtenářství a čtenářské gramotnosti pubescentů na druhém stupni základní školy. Vychází z výsledků mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž naši žáci dosahují v posledním desetiletí podprůměrných výsledků. V diskusích o čtenářské gramotnosti v předmětu literární výchova dochází často k mísení problematiky čtenářství a čtenářské gramotnosti a špatné výsledky v mezinárodních výzkumech jsou přisuzovány skutečnosti, že dnešní děti málo čtou. Předložená kniha se protov první části zabývá čtenářstvím a ve druhé části byl výzkum zaměřen na čtenářskou gramotnost. Výzkum ukázal, že čtenářství dnešních dětí není horší než v jiných obdobích, zaznamenáváme však větší diferenciaci populace v přístupu ke knize. V oblasti čtenářské gramotnosti je zřejmé, že dnešní škola dostatečně nereaguje na změny, kterými společnost za posledních dvacet let prošla.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-904449-7-3

  • Number of pages

    123

  • Publisher name

    H. Rezková

  • Place of publication

    Vlkov

  • UT code for WoS book