Reading and Reading Literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001920" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001920 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtenářství a čtenářská gramotnost
Original language description
Kniha analyzuje problematiku čtenářství a čtenářské gramotnosti pubescentů na druhém stupni základní školy. Vychází z výsledků mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž naši žáci dosahují v posledním desetiletí podprůměrných výsledků. V diskusích o čtenářské gramotnosti v předmětu literární výchova dochází často k mísení problematiky čtenářství a čtenářské gramotnosti a špatné výsledky v mezinárodních výzkumech jsou přisuzovány skutečnosti, že dnešní děti málo čtou. Předložená kniha se protov první části zabývá čtenářstvím a ve druhé části byl výzkum zaměřen na čtenářskou gramotnost. Výzkum ukázal, že čtenářství dnešních dětí není horší než v jiných obdobích, zaznamenáváme však větší diferenciaci populace v přístupu ke knize. V oblasti čtenářské gramotnosti je zřejmé, že dnešní škola dostatečně nereaguje na změny, kterými společnost za posledních dvacet let prošla.
Czech name
Čtenářství a čtenářská gramotnost
Czech description
Kniha analyzuje problematiku čtenářství a čtenářské gramotnosti pubescentů na druhém stupni základní školy. Vychází z výsledků mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž naši žáci dosahují v posledním desetiletí podprůměrných výsledků. V diskusích o čtenářské gramotnosti v předmětu literární výchova dochází často k mísení problematiky čtenářství a čtenářské gramotnosti a špatné výsledky v mezinárodních výzkumech jsou přisuzovány skutečnosti, že dnešní děti málo čtou. Předložená kniha se protov první části zabývá čtenářstvím a ve druhé části byl výzkum zaměřen na čtenářskou gramotnost. Výzkum ukázal, že čtenářství dnešních dětí není horší než v jiných obdobích, zaznamenáváme však větší diferenciaci populace v přístupu ke knize. V oblasti čtenářské gramotnosti je zřejmé, že dnešní škola dostatečně nereaguje na změny, kterými společnost za posledních dvacet let prošla.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-904449-7-3
Number of pages
123
Publisher name
H. Rezková
Place of publication
Vlkov
UT code for WoS book
—