All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ideal L2/Multilingual Self: Motivational Profiles among Erasmus+ in Czech Language Courses

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10436307" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10436307 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fzdzwulwzT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fzdzwulwzT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ideální cizojazyčné/mnohojazyčné já: motivační profily v kurzech češtiny pro Erasmus+

  • Original language description

    Příspěvek představuje část rozsáhlejšího výzkumu provedeného mezi studenty češtiny v programu Erasmus+ na Univerzitě Karlově. Jelikož výzkum proběhl vzhledem k pandemii koronaviru na omezeném vzorku, hlavním cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný nástroj a potenciál zkoumání motivace k učení se češtině jako cizímu jazyku v kontextu mnohojazyčnosti. Pro výzkum motivace k učení se češtině byl využit teoretický model cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009). Na základě existujících dotazníků a výsledků předcházející kvalitativní výzkumné fáze byl sestaven dotazník o 30 položkách. Výzkumu se účastnilo 48 respondentů v kurzech češtiny. Výsledky vedly k sestavení motivačního profilu průměrného studenta Erasmu+. Jelikož se mezi klíčovými faktory ovlivňujícími motivaci k učení se češtině ukázal postoj k učení se jazykům, pro další zkoumání se nabízí jako východisko adaptace L2MSS na mnohojazyčný motivační sebesystém.

  • Czech name

    Ideální cizojazyčné/mnohojazyčné já: motivační profily v kurzech češtiny pro Erasmus+

  • Czech description

    Příspěvek představuje část rozsáhlejšího výzkumu provedeného mezi studenty češtiny v programu Erasmus+ na Univerzitě Karlově. Jelikož výzkum proběhl vzhledem k pandemii koronaviru na omezeném vzorku, hlavním cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný nástroj a potenciál zkoumání motivace k učení se češtině jako cizímu jazyku v kontextu mnohojazyčnosti. Pro výzkum motivace k učení se češtině byl využit teoretický model cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009). Na základě existujících dotazníků a výsledků předcházející kvalitativní výzkumné fáze byl sestaven dotazník o 30 položkách. Výzkumu se účastnilo 48 respondentů v kurzech češtiny. Výsledky vedly k sestavení motivačního profilu průměrného studenta Erasmu+. Jelikož se mezi klíčovými faktory ovlivňujícími motivaci k učení se češtině ukázal postoj k učení se jazykům, pro další zkoumání se nabízí jako východisko adaptace L2MSS na mnohojazyčný motivační sebesystém.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová Čeština doma &amp; ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2021

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    93-104

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database