The Fragility of Culture - Ideas for Reflection on Uncertainty in Contemporary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10450341" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10450341 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Křehkost kultury – podněty pro reflexi nejistoty v soudobém vzdělávání
Original language description
Cílem textu je upozornit na vybrané společensko-kulturní jevy a procesy, které vedou ke znejistění v podstatných otázkách souvisejících se vzděláváním, ale též k ohrožení dialogické podstaty evropské kultury.
Czech name
Křehkost kultury – podněty pro reflexi nejistoty v soudobém vzdělávání
Czech description
Cílem textu je upozornit na vybrané společensko-kulturní jevy a procesy, které vedou ke znejistění v podstatných otázkách souvisejících se vzděláváním, ale též k ohrožení dialogické podstaty evropské kultury.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Nejistota ve filosofické, speciálněpedagogické a psycholo- gické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-332-0
Number of pages of the result
12
Pages from-to
55-66
Number of pages of the book
234
Publisher name
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—