All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

We support the learning of Czech by children and pupils of foreigners : Methodological and teaching materials for the 3rd - 9th grade of primary schools : Part 2.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10454116" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10454116 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://cizinci.npi.cz/wp-content/uploads/2022/06/MVM_ZS_3.-9.r._2.dil_final_06_05_2022.pdf" target="_blank" >https://cizinci.npi.cz/wp-content/uploads/2022/06/MVM_ZS_3.-9.r._2.dil_final_06_05_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podporujeme osvojování češtiny u dětí a žáků cizinců. Metodické a výukové materiály pro 3. - 9. ročník základních škol. 2. díl

  • Original language description

    Tato práce a diagnostický nástroj ke zjištění jazykové úrovně žáků-cizinců (dva z výstupů níže zmíněného evropského projektu) jsou výjimečným autorským počinem, který je výsledkem pětiletého projektu &quot;Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem. Implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání - metodická podpora&quot; (APIV A) realizovaném v Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR), registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410. Hlavním přínosem publikace je poskytnutí praktického i teoretického zázemí pedagogickým pracovníkům, kteří se v české ZŠ starají o cizince a usilují o co nejrychlejší integraci do školního prostředí. První i druhý díl monografie přispívají zvyšování efektivity vzdělání žáků-cizinců a pozvolnému budování jejich žákovské způsobilosti.Tento materiál představuje 2. díl dvojdílné příručky a slouží jako podpora pro výuku češtiny jako druhého jazyka u žáků-cizinců a žáků s odlišným mateřským jazykem (dále OMJ). Materiál je volně ke stažení a určen jako pomůcka zejména pro začínající pedagogické pracovníky vzdělávající žáky-cizince na jazykové úrovni A1-B2 podle SERRJ (ve výuce žáků ve věkové kategorii 3.-5. ročníku jsou materiály zaměřovány na rozvíjení schopností a dovedností do jazykové úrovně B1). Vedle teoretické báze a metodických doporučení pro rozvoj komunikačních dovedností v češtině publikace obsahuje pracovní listy s texty, cvičeními, obrázky, zvukovými nahrávkami a klíčem. Cílem je, aby si učitel mohl potřebné části stáhnout a použít je přímo ve výuce. Součástí pracovních listů jsou podrobné metodické komentáře k jednotlivým krokům učitele, k variování úloh (zjednodušení, ztížení), k možnému rozvinutí aktivit aj. Výukové materiály se zaměřují na způsoby řešení problémů nastíněných v 1. dílu příručky, podrobnými komentáři ukazuje, jak rozvíjet komunikační úroveň žáka-cizince v češtině i jak jej vést k úrovni vyšší. Materiál poskytuje inspiraci zejména pro začínající pedagogické pracovníky v tomto oboru. Přínosem této příručky je obsáhlý komentář k jednotlivým krokům práce učitele a cvičením, dále propojení teoretické báze s praktickou aplikací. Navíc se jedná o příručku, která vychází z nedávno vzniklého evropského referenčního rámce pro mládež (CEFR Companion Volume with New Descriptors pro věkové kategorie 7-10 let a 11-15 let), nikoliv ze SERRJ pro dospělé mluvčí, a popisy uvedené v tomto zdroji aplikuje na češtinu. V tomto ohledu je tedy první vlaštovkou na poli vzdělávání žáků-cizinců v češtině jako druhém jazyku.

  • Czech name

    Podporujeme osvojování češtiny u dětí a žáků cizinců. Metodické a výukové materiály pro 3. - 9. ročník základních škol. 2. díl

  • Czech description

    Tato práce a diagnostický nástroj ke zjištění jazykové úrovně žáků-cizinců (dva z výstupů níže zmíněného evropského projektu) jsou výjimečným autorským počinem, který je výsledkem pětiletého projektu &quot;Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem. Implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání - metodická podpora&quot; (APIV A) realizovaném v Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR), registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410. Hlavním přínosem publikace je poskytnutí praktického i teoretického zázemí pedagogickým pracovníkům, kteří se v české ZŠ starají o cizince a usilují o co nejrychlejší integraci do školního prostředí. První i druhý díl monografie přispívají zvyšování efektivity vzdělání žáků-cizinců a pozvolnému budování jejich žákovské způsobilosti.Tento materiál představuje 2. díl dvojdílné příručky a slouží jako podpora pro výuku češtiny jako druhého jazyka u žáků-cizinců a žáků s odlišným mateřským jazykem (dále OMJ). Materiál je volně ke stažení a určen jako pomůcka zejména pro začínající pedagogické pracovníky vzdělávající žáky-cizince na jazykové úrovni A1-B2 podle SERRJ (ve výuce žáků ve věkové kategorii 3.-5. ročníku jsou materiály zaměřovány na rozvíjení schopností a dovedností do jazykové úrovně B1). Vedle teoretické báze a metodických doporučení pro rozvoj komunikačních dovedností v češtině publikace obsahuje pracovní listy s texty, cvičeními, obrázky, zvukovými nahrávkami a klíčem. Cílem je, aby si učitel mohl potřebné části stáhnout a použít je přímo ve výuce. Součástí pracovních listů jsou podrobné metodické komentáře k jednotlivým krokům učitele, k variování úloh (zjednodušení, ztížení), k možnému rozvinutí aktivit aj. Výukové materiály se zaměřují na způsoby řešení problémů nastíněných v 1. dílu příručky, podrobnými komentáři ukazuje, jak rozvíjet komunikační úroveň žáka-cizince v češtině i jak jej vést k úrovni vyšší. Materiál poskytuje inspiraci zejména pro začínající pedagogické pracovníky v tomto oboru. Přínosem této příručky je obsáhlý komentář k jednotlivým krokům práce učitele a cvičením, dále propojení teoretické báze s praktickou aplikací. Navíc se jedná o příručku, která vychází z nedávno vzniklého evropského referenčního rámce pro mládež (CEFR Companion Volume with New Descriptors pro věkové kategorie 7-10 let a 11-15 let), nikoliv ze SERRJ pro dospělé mluvčí, a popisy uvedené v tomto zdroji aplikuje na češtinu. V tomto ohledu je tedy první vlaštovkou na poli vzdělávání žáků-cizinců v češtině jako druhém jazyku.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů