All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Parents' Motivations for Homeschooling in the Czech Context

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10473474" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10473474 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2023.55.5.18" target="_blank" >10.31577/sociologia.2023.55.5.18</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu

  • Original language description

    Krize veřejného vzdělávání způsobená uzavřením škol během pandemie Covid-19 způsobila kulturní šok, zároveň však otevřela prostor pro alternativní způsoby vzdělávání jako je domácí vzdělávání. Legitimita domácího vzdělávání a jeho obliba mezi rodiči a politiky v posledních desetiletích významně vzrůstá. Cílem studie je identifikovat motivy rodin k domácímu vzdělávání pomocí výzkumného designu založeného na hloubkových rozhovorech s (pra)rodiči dětí vzdělávaných doma. Výsledky analýzy vedly k identifikaci dvou klíčových typů motivů: motivy související s nespokojeností rodin s výkonem školského systému a motivy související s rodinnými hodnotami a životním stylem.

  • Czech name

    Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu

  • Czech description

    Krize veřejného vzdělávání způsobená uzavřením škol během pandemie Covid-19 způsobila kulturní šok, zároveň však otevřela prostor pro alternativní způsoby vzdělávání jako je domácí vzdělávání. Legitimita domácího vzdělávání a jeho obliba mezi rodiči a politiky v posledních desetiletích významně vzrůstá. Cílem studie je identifikovat motivy rodin k domácímu vzdělávání pomocí výzkumného designu založeného na hloubkových rozhovorech s (pra)rodiči dětí vzdělávaných doma. Výsledky analýzy vedly k identifikaci dvou klíčových typů motivů: motivy související s nespokojeností rodin s výkonem školského systému a motivy související s rodinnými hodnotami a životním stylem.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA21-21743S" target="_blank" >GA21-21743S: Advantages and Disadvantages of Parent-led Home-based Education: What Can We Learn from Czech case?</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

    1336-8613

  • Volume of the periodical

    2023

  • Issue of the periodical within the volume

    55:5

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

    496-521

  • UT code for WoS article

    001090694500001

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85174588744