Parents' Motivations for Homeschooling in the Czech Context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10473474" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10473474 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2023.55.5.18" target="_blank" >10.31577/sociologia.2023.55.5.18</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu
Original language description
Krize veřejného vzdělávání způsobená uzavřením škol během pandemie Covid-19 způsobila kulturní šok, zároveň však otevřela prostor pro alternativní způsoby vzdělávání jako je domácí vzdělávání. Legitimita domácího vzdělávání a jeho obliba mezi rodiči a politiky v posledních desetiletích významně vzrůstá. Cílem studie je identifikovat motivy rodin k domácímu vzdělávání pomocí výzkumného designu založeného na hloubkových rozhovorech s (pra)rodiči dětí vzdělávaných doma. Výsledky analýzy vedly k identifikaci dvou klíčových typů motivů: motivy související s nespokojeností rodin s výkonem školského systému a motivy související s rodinnými hodnotami a životním stylem.
Czech name
Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu
Czech description
Krize veřejného vzdělávání způsobená uzavřením škol během pandemie Covid-19 způsobila kulturní šok, zároveň však otevřela prostor pro alternativní způsoby vzdělávání jako je domácí vzdělávání. Legitimita domácího vzdělávání a jeho obliba mezi rodiči a politiky v posledních desetiletích významně vzrůstá. Cílem studie je identifikovat motivy rodin k domácímu vzdělávání pomocí výzkumného designu založeného na hloubkových rozhovorech s (pra)rodiči dětí vzdělávaných doma. Výsledky analýzy vedly k identifikaci dvou klíčových typů motivů: motivy související s nespokojeností rodin s výkonem školského systému a motivy související s rodinnými hodnotami a životním stylem.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA21-21743S" target="_blank" >GA21-21743S: Advantages and Disadvantages of Parent-led Home-based Education: What Can We Learn from Czech case?</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociológia
ISSN
0049-1225
e-ISSN
1336-8613
Volume of the periodical
2023
Issue of the periodical within the volume
55:5
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
26
Pages from-to
496-521
UT code for WoS article
001090694500001
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85174588744