All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"Media" in Antiquity and the Search for Truth

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10473845" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10473845 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=g4pcxcPGL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=g4pcxcPGL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Média" v antice a hledání pravdy

  • Original language description

    Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet &quot;základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách&quot;. Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární &quot;mediální gramotnosti&quot; (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly &quot;noviny&quot; (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i &quot;sociální média&quot; (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet &quot;vlastní hlavou&quot; a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.

  • Czech name

    "Média" v antice a hledání pravdy

  • Czech description

    Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet &quot;základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách&quot;. Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární &quot;mediální gramotnosti&quot; (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly &quot;noviny&quot; (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i &quot;sociální média&quot; (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet &quot;vlastní hlavou&quot; a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    32-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database