reading fiction in foreign language courses; teaching narrative analysis and interpretation; text comprehension; Jiří Kratochvil; Czech short story, educational context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10475231" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10475231 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=K8EzV9W1gz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=K8EzV9W1gz</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366680.2023.1.6" target="_blank" >10.14712/23366680.2023.1.6</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Číst, pochopit, interpretovat : Literární prozaický text ve výuce cizího jazyka a ve výuce literatury
Original language description
V této studii na základě pozorování vlastní pedagogické práce zvažujeme různé didakticképřístupy k témuž literárnímu textu (povídka Jiřího Kratochvila "Z Prahy do Brna") v rámci výuky v mateřských školách.ve výuce češtiny jako cizího jazyka a ve výuce literatury, včetně analýzy literárních textů. Východiskem je srovnání výukových cílů v obou těchto kontextech,následuje představení konkrétních úkolů a směrů zkoumání vůči textu, jejich zdůvodnění,a analýza reakcí žáků. V závěru zdůrazníme ty aspekty, které by měly být zváženy.které by měli při výuce literárních a prozaických textů zohledňovat nejen učitelé cizích jazyků, ale také učitelé literatury a literární interpretace.
Czech name
Číst, pochopit, interpretovat : Literární prozaický text ve výuce cizího jazyka a ve výuce literatury
Czech description
V této studii na základě pozorování vlastní pedagogické práce zvažujeme různé didakticképřístupy k témuž literárnímu textu (povídka Jiřího Kratochvila "Z Prahy do Brna") v rámci výuky v mateřských školách.ve výuce češtiny jako cizího jazyka a ve výuce literatury, včetně analýzy literárních textů. Východiskem je srovnání výukových cílů v obou těchto kontextech,následuje představení konkrétních úkolů a směrů zkoumání vůči textu, jejich zdůvodnění,a analýza reakcí žáků. V závěru zdůrazníme ty aspekty, které by měly být zváženy.které by měli při výuce literárních a prozaických textů zohledňovat nejen učitelé cizích jazyků, ale také učitelé literatury a literární interpretace.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60205 - Literary theory
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slovo a smysl / Word & Sense
ISSN
1214-7915
e-ISSN
2336-6680
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
42
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
108-129
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85166678116