Cyril Mooney Values Education and Resilience
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10476713" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10476713 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost
Original language description
Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání v podobné formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext. Přístup stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů ve škole i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážené hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem. Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.
Czech name
Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost
Czech description
Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání v podobné formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext. Přístup stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů ve škole i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážené hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem. Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů