All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cyril Mooney Values Education and Resilience

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10476713" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10476713 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost

  • Original language description

    Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání v podobné formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext. Přístup stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů ve škole i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážené hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem. Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.

  • Czech name

    Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost

  • Czech description

    Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání v podobné formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext. Přístup stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů ve škole i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážené hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem. Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů