All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Emotions in Learning Czech as a Second Language: Language Enjoyment and Language Anxiety

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10488861" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10488861 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jC3rxBGyHE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jC3rxBGyHE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Emoce ve výuce češtiny jako druhého jazyka: jazyková radost a jazyková úzkost

  • Original language description

    Emoce výrazně ovlivňují proces učení. Zkoumání emočních reakcí na výuku cílového jazyka může vést ke zlepšení metodologie výuky, podpoře pozitivních postojů k učení se cílovému jazyku a zvýšení motivace. Studie zkoumá emocionální prožitky 123 anglicky mluvících studentů, kteří se během semestrálního programu na univerzitě v Praze učili češtinu jako druhý jazyk. Zaměřuje se zejména na úroveň jazykové úzkosti a jazykové radosti, kterou studenti v hodinách češtiny zažívali, a identifikuje učební činnosti, jež ovlivnily emoce studujících. Účastníci na konci semestru vyplnili online dotazníky. Výsledky ukazují obecně pozitivní vnímání výuky češtiny: vysoká úroveň jazykové radosti se pojila s pozitivním prostředím jazykové třídy, a to zejména s osobností vyučujících, a s interaktivními aktivitami, jako jsou hry, párová či skupinová práce a exkurze mimo jazykovou třídu. Zjištění zdůrazňují roli jazykové radosti v jazykové výuce a poukazují na důležitost povzbudivé atmosféry, vytvoření bezpečného výukového prostředí a zařazení aktivit, které vyvolávají pozitivní emoční odezvu.

  • Czech name

    Emoce ve výuce češtiny jako druhého jazyka: jazyková radost a jazyková úzkost

  • Czech description

    Emoce výrazně ovlivňují proces učení. Zkoumání emočních reakcí na výuku cílového jazyka může vést ke zlepšení metodologie výuky, podpoře pozitivních postojů k učení se cílovému jazyku a zvýšení motivace. Studie zkoumá emocionální prožitky 123 anglicky mluvících studentů, kteří se během semestrálního programu na univerzitě v Praze učili češtinu jako druhý jazyk. Zaměřuje se zejména na úroveň jazykové úzkosti a jazykové radosti, kterou studenti v hodinách češtiny zažívali, a identifikuje učební činnosti, jež ovlivnily emoce studujících. Účastníci na konci semestru vyplnili online dotazníky. Výsledky ukazují obecně pozitivní vnímání výuky češtiny: vysoká úroveň jazykové radosti se pojila s pozitivním prostředím jazykové třídy, a to zejména s osobností vyučujících, a s interaktivními aktivitami, jako jsou hry, párová či skupinová práce a exkurze mimo jazykovou třídu. Zjištění zdůrazňují roli jazykové radosti v jazykové výuce a poukazují na důležitost povzbudivé atmosféry, vytvoření bezpečného výukového prostředí a zařazení aktivit, které vyvolávají pozitivní emoční odezvu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EH22_008%2F0004595" target="_blank" >EH22_008/0004595: Beyond Security: Role of Conflict in Resilience-Building</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová Čeština doma &amp; ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

    1805-367X

  • Volume of the periodical

    2024

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    22-32

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database