All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why and How to Teach Philosophy Not Only at High School, or Teaching Philosophy as the Care of the Soul

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10490245" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10490245 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč a jak vyučovat filosofii nejen na střední škole aneb výuka filosofie jako péče o duši

  • Original language description

    Text používá formát filosofického dialogu k zodpovídání otázky, proč a jak vyučovat filosofii. V dialogu autoři v první řadě vysvětlují problémově a kompetenčně orientovanou výuku filosofie a zamýšlejí se nad možnostmi a výzvami spojenými s těmito přístupy. Souhrnně lze říci, že autoři obhajují kompetenčně a problémově orientovanou výuku jako možnosti, které jsou nejsmysluplnější pro studující a které jim pomáhají optimálně se rozhodovat a rozvíjet schopnosti argumentace, interpretace, komunikace a reflexe. Text se rovněž zamýšlí nad rozdílem mezi filosofickým a kritickým myšlením či nad významem historicky orientovaných kurzů pro výuku filosofie. Popisuje také zdroje možného napětí mezi různými přístupy k výuce filosofie a způsoby, jak lze tato napětí překonávat v rámci komplexních vzdělávacích programů. V závěru autoři navrhují několik praktických kroků, které by mohly zkvalitnit výuku filosofie v České republice, a to od vývoje materiálů, které by vyučujícím umožnily kvalitně a přehledně vyučovat problémově orientované kurzy, přes empirické ověřování jejich efektivity, až po začlenění zážitkových prvků do výuky filosofie jako takové.

  • Czech name

    Proč a jak vyučovat filosofii nejen na střední škole aneb výuka filosofie jako péče o duši

  • Czech description

    Text používá formát filosofického dialogu k zodpovídání otázky, proč a jak vyučovat filosofii. V dialogu autoři v první řadě vysvětlují problémově a kompetenčně orientovanou výuku filosofie a zamýšlejí se nad možnostmi a výzvami spojenými s těmito přístupy. Souhrnně lze říci, že autoři obhajují kompetenčně a problémově orientovanou výuku jako možnosti, které jsou nejsmysluplnější pro studující a které jim pomáhají optimálně se rozhodovat a rozvíjet schopnosti argumentace, interpretace, komunikace a reflexe. Text se rovněž zamýšlí nad rozdílem mezi filosofickým a kritickým myšlením či nad významem historicky orientovaných kurzů pro výuku filosofie. Popisuje také zdroje možného napětí mezi různými přístupy k výuce filosofie a způsoby, jak lze tato napětí překonávat v rámci komplexních vzdělávacích programů. V závěru autoři navrhují několik praktických kroků, které by mohly zkvalitnit výuku filosofie v České republice, a to od vývoje materiálů, které by vyučujícím umožnily kvalitně a přehledně vyučovat problémově orientované kurzy, přes empirické ověřování jejich efektivity, až po začlenění zážitkových prvků do výuky filosofie jako takové.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Péče o duši. Sborník k jubileu Štěpána Špinky

  • ISBN

    978-80-7298-633-0

  • Number of pages of the result

    20

  • Pages from-to

    301-320

  • Number of pages of the book

    380

  • Publisher name

    Oikúmené

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter