The Interpreter-Teacher or the Teacher-Interpreter?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F99%3A00001688" target="_blank" >RIV/00216208:11210/99:00001688 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitel-tlumočník či tlumočník-učitel
Original language description
Článek pojednává o rostoucí důležitosti přípravy tlumočníků v multilingvální, propojené a globální společnosti , o kvalifikačních předpokladech učitelů a jejich nedostatku ve všech zemích, jakož i provizorích řešeních tohoto nedostatku a jejich negativnínové možnosti a trendy."
Czech name
Učitel-tlumočník či tlumočník-učitel
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
1999
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula (Revue pro vysokoškolskou a vědní politiku)
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—