Is it possible to change the situation of Roma minority in Czech Republic through education system? Summer school for young Roma musicians experience
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F16%3A10327606" target="_blank" >RIV/00216208:11220/16:10327606 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Je možné změnit postavení romské menšiny v České republice pomocí vzdělávání? Zkušenosti z letní školy pro nadané mladé romské muzikanty
Original language description
Článek se věnuje tématu diskriminace romské menšiny v českém vzdělávacím systému a opatření zaměřeným na zlepšení stávající situace. Přes kroky, které již byly realizovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, romské děti jsou stále nadměrně zastoupeny ve školách pro děti trpící lehkou duševní chorobou. Proto Ministerstvo školství plánuje zavést systém podpůrných opatření k podpoře všem dětem, které to potřebují. Aby se maximalizoval účinek podpůrných opatření, bude třeba shromažďovat údaje týkající se schopnosti každého žáka a jejich další vlastnosti a analyzovat, které podpůrné opatření je pro ně nejvhodnější. Autoři popisují příklady programů zaměřených na podporu romských dětí ve vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována zkušeností autorů získaných díky učení základů práva na letní škole pro mladé romské hudebníky. Autoři popsali svoji zkušenost a zformulovali principy, které věří, že je nezbytné dodržovat pro úspěšnou práci s romskými dětmi a mládeží.
Czech name
Je možné změnit postavení romské menšiny v České republice pomocí vzdělávání? Zkušenosti z letní školy pro nadané mladé romské muzikanty
Czech description
Článek se věnuje tématu diskriminace romské menšiny v českém vzdělávacím systému a opatření zaměřeným na zlepšení stávající situace. Přes kroky, které již byly realizovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, romské děti jsou stále nadměrně zastoupeny ve školách pro děti trpící lehkou duševní chorobou. Proto Ministerstvo školství plánuje zavést systém podpůrných opatření k podpoře všem dětem, které to potřebují. Aby se maximalizoval účinek podpůrných opatření, bude třeba shromažďovat údaje týkající se schopnosti každého žáka a jejich další vlastnosti a analyzovat, které podpůrné opatření je pro ně nejvhodnější. Autoři popisují příklady programů zaměřených na podporu romských dětí ve vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována zkušeností autorů získaných díky učení základů práva na letní škole pro mladé romské hudebníky. Autoři popsali svoji zkušenost a zformulovali principy, které věří, že je nezbytné dodržovat pro úspěšnou práci s romskými dětmi a mládeží.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Carolinae. Iuridica
ISSN
0323-0619
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
199-214
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—