All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Is it possible to change the situation of Roma minority in Czech Republic through education system? Summer school for young Roma musicians experience

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F16%3A10327606" target="_blank" >RIV/00216208:11220/16:10327606 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Je možné změnit postavení romské menšiny v České republice pomocí vzdělávání? Zkušenosti z letní školy pro nadané mladé romské muzikanty

  • Original language description

    Článek se věnuje tématu diskriminace romské menšiny v českém vzdělávacím systému a opatření zaměřeným na zlepšení stávající situace. Přes kroky, které již byly realizovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, romské děti jsou stále nadměrně zastoupeny ve školách pro děti trpící lehkou duševní chorobou. Proto Ministerstvo školství plánuje zavést systém podpůrných opatření k podpoře všem dětem, které to potřebují. Aby se maximalizoval účinek podpůrných opatření, bude třeba shromažďovat údaje týkající se schopnosti každého žáka a jejich další vlastnosti a analyzovat, které podpůrné opatření je pro ně nejvhodnější. Autoři popisují příklady programů zaměřených na podporu romských dětí ve vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována zkušeností autorů získaných díky učení základů práva na letní škole pro mladé romské hudebníky. Autoři popsali svoji zkušenost a zformulovali principy, které věří, že je nezbytné dodržovat pro úspěšnou práci s romskými dětmi a mládeží.

  • Czech name

    Je možné změnit postavení romské menšiny v České republice pomocí vzdělávání? Zkušenosti z letní školy pro nadané mladé romské muzikanty

  • Czech description

    Článek se věnuje tématu diskriminace romské menšiny v českém vzdělávacím systému a opatření zaměřeným na zlepšení stávající situace. Přes kroky, které již byly realizovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, romské děti jsou stále nadměrně zastoupeny ve školách pro děti trpící lehkou duševní chorobou. Proto Ministerstvo školství plánuje zavést systém podpůrných opatření k podpoře všem dětem, které to potřebují. Aby se maximalizoval účinek podpůrných opatření, bude třeba shromažďovat údaje týkající se schopnosti každého žáka a jejich další vlastnosti a analyzovat, které podpůrné opatření je pro ně nejvhodnější. Autoři popisují příklady programů zaměřených na podporu romských dětí ve vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována zkušeností autorů získaných díky učení základů práva na letní škole pro mladé romské hudebníky. Autoři popsali svoji zkušenost a zformulovali principy, které věří, že je nezbytné dodržovat pro úspěšnou práci s romskými dětmi a mládeží.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae. Iuridica

  • ISSN

    0323-0619

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2016

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    199-214

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database