All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Education of Roma

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108327 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělávání Romů

  • Original language description

    Řešení vzdělání romské národnostní menšiny je složitý proces nejen v České republice, ale i v jiných zemích. Bez systémového řešení koordinovaného státem se vzdělání Romů nevyřeší. Krátkodobé programy nepřinášejí žádoucí výsledky. Příprava učitelů na pedagogických fakultách v oblasti romistiky a romského jazyka je nesystematická a někdy pouze okrajová záležitost. Na základních školách je mnohdy podceňována jazyková bariéra u romských dětí. Odlišnost romského jazyka od jazyka českého je tak podstatná, žemá za následek nepochopení vzdělávacích problémů těchto žáků. Je třeba využívat veškerých vzdělávacích přístupů, které současný školský systém nabízí s cílem zabránit zbytečnému zařazování romských dětí do speciálního školství. Nízké aspirace v rodině ovlivńují negativně hodnotový systém dětí, vedou k nedostatečnému vzdělání a následně k pracovnímu uplatnění. Nižší společenské zařazení se stává očekávaným, vede k poklesu životní úrovně až k chudobě a sociálnímu vyloučení. V procesu sebe

  • Czech name

    Vzdělávání Romů

  • Czech description

    Řešení vzdělání romské národnostní menšiny je složitý proces nejen v České republice, ale i v jiných zemích. Bez systémového řešení koordinovaného státem se vzdělání Romů nevyřeší. Krátkodobé programy nepřinášejí žádoucí výsledky. Příprava učitelů na pedagogických fakultách v oblasti romistiky a romského jazyka je nesystematická a někdy pouze okrajová záležitost. Na základních školách je mnohdy podceňována jazyková bariéra u romských dětí. Odlišnost romského jazyka od jazyka českého je tak podstatná, žemá za následek nepochopení vzdělávacích problémů těchto žáků. Je třeba využívat veškerých vzdělávacích přístupů, které současný školský systém nabízí s cílem zabránit zbytečnému zařazování romských dětí do speciálního školství. Nízké aspirace v rodině ovlivńují negativně hodnotový systém dětí, vedou k nedostatečnému vzdělání a následně k pracovnímu uplatnění. Nižší společenské zařazení se stává očekávaným, vede k poklesu životní úrovně až k chudobě a sociálnímu vyloučení. V procesu sebe

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-1909-5

  • Number of pages

    130

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book