The Education of Roma
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108327 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání Romů
Original language description
Řešení vzdělání romské národnostní menšiny je složitý proces nejen v České republice, ale i v jiných zemích. Bez systémového řešení koordinovaného státem se vzdělání Romů nevyřeší. Krátkodobé programy nepřinášejí žádoucí výsledky. Příprava učitelů na pedagogických fakultách v oblasti romistiky a romského jazyka je nesystematická a někdy pouze okrajová záležitost. Na základních školách je mnohdy podceňována jazyková bariéra u romských dětí. Odlišnost romského jazyka od jazyka českého je tak podstatná, žemá za následek nepochopení vzdělávacích problémů těchto žáků. Je třeba využívat veškerých vzdělávacích přístupů, které současný školský systém nabízí s cílem zabránit zbytečnému zařazování romských dětí do speciálního školství. Nízké aspirace v rodině ovlivńují negativně hodnotový systém dětí, vedou k nedostatečnému vzdělání a následně k pracovnímu uplatnění. Nižší společenské zařazení se stává očekávaným, vede k poklesu životní úrovně až k chudobě a sociálnímu vyloučení. V procesu sebe
Czech name
Vzdělávání Romů
Czech description
Řešení vzdělání romské národnostní menšiny je složitý proces nejen v České republice, ale i v jiných zemích. Bez systémového řešení koordinovaného státem se vzdělání Romů nevyřeší. Krátkodobé programy nepřinášejí žádoucí výsledky. Příprava učitelů na pedagogických fakultách v oblasti romistiky a romského jazyka je nesystematická a někdy pouze okrajová záležitost. Na základních školách je mnohdy podceňována jazyková bariéra u romských dětí. Odlišnost romského jazyka od jazyka českého je tak podstatná, žemá za následek nepochopení vzdělávacích problémů těchto žáků. Je třeba využívat veškerých vzdělávacích přístupů, které současný školský systém nabízí s cílem zabránit zbytečnému zařazování romských dětí do speciálního školství. Nízké aspirace v rodině ovlivńují negativně hodnotový systém dětí, vedou k nedostatečnému vzdělání a následně k pracovnímu uplatnění. Nižší společenské zařazení se stává očekávaným, vede k poklesu životní úrovně až k chudobě a sociálnímu vyloučení. V procesu sebe
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-1909-5
Number of pages
130
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—