All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Limits of Inclusion in Education of Roma children in the Czech Republic: Struggle for Pupils Identity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50015278" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50015278 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11240/18:10387150

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-2-235</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka

  • Original language description

    Tématem textu jsou limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v rámci českého školství. V textu je ukázáno, co se děje, když do vzdělávacího systému vstupuje romský žák, jak na něj reaguje školní prostředí a jak romské děti a rodiče vyjednávají s institucí školy a jejími aktéry. Jádrovou kategorií v uvažování o inkluzi Romů je identita žáka. Důležité je, aby romskému dítěti nebyla upírána, aby byl identifikován jako žák, nikoliv jako Rom. Proces identifikace se musí odehrávat nejen na úrovni školy, ale také v rodině a ve vztahu k sobě. Inkluze romského žáka by měla spočívat v přiznávání identity žáka a její zvnitřnění dítětem i rodiči.

  • Czech name

    Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka

  • Czech description

    Tématem textu jsou limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v rámci českého školství. V textu je ukázáno, co se děje, když do vzdělávacího systému vstupuje romský žák, jak na něj reaguje školní prostředí a jak romské děti a rodiče vyjednávají s institucí školy a jejími aktéry. Jádrovou kategorií v uvažování o inkluzi Romů je identita žáka. Důležité je, aby romskému dítěti nebyla upírána, aby byl identifikován jako žák, nikoliv jako Rom. Proces identifikace se musí odehrávat nejen na úrovni školy, ale také v rodině a ve vztahu k sobě. Inkluze romského žáka by měla spočívat v přiznávání identity žáka a její zvnitřnění dítětem i rodiči.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    34

  • Pages from-to

    235-268

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database