The Limits of Inclusion in Education of Roma children in the Czech Republic: Struggle for Pupils Identity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50015278" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50015278 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11240/18:10387150
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-2-235</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka
Original language description
Tématem textu jsou limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v rámci českého školství. V textu je ukázáno, co se děje, když do vzdělávacího systému vstupuje romský žák, jak na něj reaguje školní prostředí a jak romské děti a rodiče vyjednávají s institucí školy a jejími aktéry. Jádrovou kategorií v uvažování o inkluzi Romů je identita žáka. Důležité je, aby romskému dítěti nebyla upírána, aby byl identifikován jako žák, nikoliv jako Rom. Proces identifikace se musí odehrávat nejen na úrovni školy, ale také v rodině a ve vztahu k sobě. Inkluze romského žáka by měla spočívat v přiznávání identity žáka a její zvnitřnění dítětem i rodiči.
Czech name
Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka
Czech description
Tématem textu jsou limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v rámci českého školství. V textu je ukázáno, co se děje, když do vzdělávacího systému vstupuje romský žák, jak na něj reaguje školní prostředí a jak romské děti a rodiče vyjednávají s institucí školy a jejími aktéry. Jádrovou kategorií v uvažování o inkluzi Romů je identita žáka. Důležité je, aby romskému dítěti nebyla upírána, aby byl identifikován jako žák, nikoliv jako Rom. Proces identifikace se musí odehrávat nejen na úrovni školy, ale také v rodině a ve vztahu k sobě. Inkluze romského žáka by měla spočívat v přiznávání identity žáka a její zvnitřnění dítětem i rodiči.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
34
Pages from-to
235-268
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—