Parents' experiences with inclusive education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523745" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523745 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15210/19:73596012 RIV/61989592:15810/19:73596012
Result on the web
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2019/11/STUDY_7-2-2019_2_122_Inkluze_SocEd.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2019/11/STUDY_7-2-2019_2_122_Inkluze_SocEd.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2019.07.02.03" target="_blank" >10.7441/soced.2019.07.02.03</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušenosti rodičů s inkluzivním vzděláváním
Original language description
Inkluzivní vzdělávání je široce diskutovaným tématem, které se řeší ve vztahu k pedagogům, škole jako instituci, k dětem s postižením či směrem k intaktní populaci. Tento text zaměřuje pozornost na rodiče dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a design výzkumu směřoval k zodpovězení hlavní výzkumné otázky: „Jaké zkušenosti mají rodiče s inkluzivním vzděláváním?“Kvalitativní výzkumný design směřoval k porozumění toho,jak rodiče „odlišných“dětí vnímají svou specifickou situacii ve vztahu ke školnímu vzdělávání. Data byla sesbírána narativními rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 9 rodičů dětíse speciálními vzdělávacími potřebami, kteří ve vztahuk inkluzivnímu vzdělávání měli nezřídka i neracionální očekávání. Rodiče nejvíce očekávali vstřícnou, partnerskou komunikaci(se školou jako institucí, ale i s učitelem jejich dítěte) a ačkoliv se střetávali s řadou obtíží na úrovni jednotlivců i systému,přesto stále anticipovali socializaci svéhodítěte.
Czech name
Zkušenosti rodičů s inkluzivním vzděláváním
Czech description
Inkluzivní vzdělávání je široce diskutovaným tématem, které se řeší ve vztahu k pedagogům, škole jako instituci, k dětem s postižením či směrem k intaktní populaci. Tento text zaměřuje pozornost na rodiče dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a design výzkumu směřoval k zodpovězení hlavní výzkumné otázky: „Jaké zkušenosti mají rodiče s inkluzivním vzděláváním?“Kvalitativní výzkumný design směřoval k porozumění toho,jak rodiče „odlišných“dětí vnímají svou specifickou situacii ve vztahu ke školnímu vzdělávání. Data byla sesbírána narativními rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 9 rodičů dětíse speciálními vzdělávacími potřebami, kteří ve vztahuk inkluzivnímu vzdělávání měli nezřídka i neracionální očekávání. Rodiče nejvíce očekávali vstřícnou, partnerskou komunikaci(se školou jako institucí, ale i s učitelem jejich dítěte) a ačkoliv se střetávali s řadou obtíží na úrovni jednotlivců i systému,přesto stále anticipovali socializaci svéhodítěte.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika | Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
"47–56"
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—