All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Contemporary approaches to interpretation of term propaganda

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10056934" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10056934 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Současné přístupy ke studiu a definování propagandy

  • Original language description

    Článek se zabývá pojmem propaganda a současnými přístupy k jeho výkladu. Text shrnuje a analyzuje akademické práce a výzkumy o propagandě publikované v odborných časopisech o médiích a komunikaci v letech 2001 až 2009. Autor zjišťuje, že v soudobém diskurzu existují velmi těsné vazby mezi termíny propaganda, public relations a persvazivní komunikace, a rozděluje současné postoje k propagandě do dvou kategorií: a) kritický přístup, b) konflikt mezi pojmy propaganda a PR. Zároveň předkládá i pokus o metaanalýzu studia propagandy, ve které hodnotí terminologické problémy i obrat v přístupu k propagandě.

  • Czech name

    Současné přístupy ke studiu a definování propagandy

  • Czech description

    Článek se zabývá pojmem propaganda a současnými přístupy k jeho výkladu. Text shrnuje a analyzuje akademické práce a výzkumy o propagandě publikované v odborných časopisech o médiích a komunikaci v letech 2001 až 2009. Autor zjišťuje, že v soudobém diskurzu existují velmi těsné vazby mezi termíny propaganda, public relations a persvazivní komunikace, a rozděluje současné postoje k propagandě do dvou kategorií: a) kritický přístup, b) konflikt mezi pojmy propaganda a PR. Zároveň předkládá i pokus o metaanalýzu studia propagandy, ve které hodnotí terminologické problémy i obrat v přístupu k propagandě.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    55

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database