All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Forming or formatting history? History through collective memory and its formatting

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10128371" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10128371 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Formování, nebo formátování historie? Historie prostřednictvím kolektivní paměti a její formátování

  • Original language description

    Co utváří naší minulost? Zdánlivě paradoxní otázka, když minulost už se stala a není tedy na ní, co utvářet, protože je daná. Učebnice dějepisu jsou jedním z těch nejzákladnějších prostředků, jimiž je nám minulost zprostředkována a paměť této minulosti formována. Mohlo by se zdát, že učebnice jsou o něco zjednodušenou, mládeži přístupnou formou objektivní vědecké historie jako vědecké disciplíny. Ale jsou učebnice opravdu touto formou? V následujícím textu se pokusím načrtnout různá chápání utváření paměti o minulosti a indikovat, v jaké pozici vystupují v těchto různých chápáních školní učebnice historie nebo školní výuka historie a příprava na ni.

  • Czech name

    Formování, nebo formátování historie? Historie prostřednictvím kolektivní paměti a její formátování

  • Czech description

    Co utváří naší minulost? Zdánlivě paradoxní otázka, když minulost už se stala a není tedy na ní, co utvářet, protože je daná. Učebnice dějepisu jsou jedním z těch nejzákladnějších prostředků, jimiž je nám minulost zprostředkována a paměť této minulosti formována. Mohlo by se zdát, že učebnice jsou o něco zjednodušenou, mládeži přístupnou formou objektivní vědecké historie jako vědecké disciplíny. Ale jsou učebnice opravdu touto formou? V následujícím textu se pokusím načrtnout různá chápání utváření paměti o minulosti a indikovat, v jaké pozici vystupují v těchto různých chápáních školní učebnice historie nebo školní výuka historie a příprava na ni.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Formátování historie: interpretace dějin z pohledu různých států

  • ISBN

    978-80-87108-37-6

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    32-43

  • Number of pages of the book

    335

  • Publisher name

    Akademie výtvarných umění

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter