All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media Image of Karel Schwarzenberg in the daily Press before the Presidential Elections 2013

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173881" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173881 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://cvvm.soc.cas.cz/en/2013-2/media-image-of-karel-schwarzenberg-in-the-daily-press-before-the-presidential-elections-2013" target="_blank" >http://cvvm.soc.cas.cz/en/2013-2/media-image-of-karel-schwarzenberg-in-the-daily-press-before-the-presidential-elections-2013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/1214-438X.2013.11.2.1" target="_blank" >10.13060/1214-438X.2013.11.2.1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální obraz Karla Schwarzenberga v tištěných denících před prezidentskými volbami 2013

  • Original language description

    První přímé presidentské volby v České republice se konaly v lednu 2013. Článek se zabývá analýzou mediálního obrazu jednoho z presidentských kandidátů, Karla Schwarzenberga. Původně outsider se dostal do druhého kola voleb. Zde však byl poražen MilošemZemanem. Stať aplikuje teorii rámců a specifikuje ji pro první a pro druhé kolo voleb. Obsahová analýza denního tisku odhalila pozitivní obraz Karla Schwarzenberga vytvořený před prvním kolem voleb jeho příznivci. Před druhým kolem voleb byl tento mediální obraz přerámcován v kampani jeho protikandidáta na negativní.

  • Czech name

    Mediální obraz Karla Schwarzenberga v tištěných denících před prezidentskými volbami 2013

  • Czech description

    První přímé presidentské volby v České republice se konaly v lednu 2013. Článek se zabývá analýzou mediálního obrazu jednoho z presidentských kandidátů, Karla Schwarzenberga. Původně outsider se dostal do druhého kola voleb. Zde však byl poražen MilošemZemanem. Stať aplikuje teorii rámců a specifikuje ji pro první a pro druhé kolo voleb. Obsahová analýza denního tisku odhalila pozitivní obraz Karla Schwarzenberga vytvořený před prvním kolem voleb jeho příznivci. Před druhým kolem voleb byl tento mediální obraz přerámcován v kampani jeho protikandidáta na negativní.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP404%2F11%2F0949" target="_blank" >GAP404/11/0949: Classic Research Projects as a Source of Inspiration for Contemporary Social Research.</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Naše společnost

  • ISSN

    1214-438X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    3-15

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database