The motivation of students of faculties of education to choose the teaching profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10296753" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10296753 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese
Original language description
Text se zaměřuje na téma motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese. Cílem textu je na základě kvantitativní analýzy sekundárních dat odpovědětjaké jsou názory studentů pedagogických fakult na významnost různých motivů, proč vykonávat učitelskou profesi, a odhalit, jak jsou tyto názory ovlivněny proměnnými pohlaví, věk a deklarovaný zájem studenta o uplatnění se v profesi. Závěry analýzy ukazují, že studenti považují za podstatné zejména vnitřní adaptivní motivy (zájem o práci s dětmi; potřeba vychovávat) a vnější adaptivní motivy (mladé prostředí; svoboda a tvořivost). Z vnějších maladaptivních motivů byl jako podstatný hodnocen "dostatek volného času". Potvrdil se vliv analyzovaných proměnných, vnitřní adaptivní motivy častěji zdůrazňují ženy, mladší studenti a studenti, kteří se chtějí v budoucnu věnovat učitelské profesi. Naopak muži a studenti, kteří se v budoucnu věnovat učitelské profesi nechtějí, uvádí častěji některý z vnějších maladaptivních motivů.
Czech name
Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese
Czech description
Text se zaměřuje na téma motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese. Cílem textu je na základě kvantitativní analýzy sekundárních dat odpovědětjaké jsou názory studentů pedagogických fakult na významnost různých motivů, proč vykonávat učitelskou profesi, a odhalit, jak jsou tyto názory ovlivněny proměnnými pohlaví, věk a deklarovaný zájem studenta o uplatnění se v profesi. Závěry analýzy ukazují, že studenti považují za podstatné zejména vnitřní adaptivní motivy (zájem o práci s dětmi; potřeba vychovávat) a vnější adaptivní motivy (mladé prostředí; svoboda a tvořivost). Z vnějších maladaptivních motivů byl jako podstatný hodnocen "dostatek volného času". Potvrdil se vliv analyzovaných proměnných, vnitřní adaptivní motivy častěji zdůrazňují ženy, mladší studenti a studenti, kteří se chtějí v budoucnu věnovat učitelské profesi. Naopak muži a studenti, kteří se v budoucnu věnovat učitelské profesi nechtějí, uvádí častěji některý z vnějších maladaptivních motivů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
3-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—