All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The motivation of students of faculties of education to choose the teaching profession

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10296753" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10296753 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese

  • Original language description

    Text se zaměřuje na téma motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese. Cílem textu je na základě kvantitativní analýzy sekundárních dat odpovědětjaké jsou názory studentů pedagogických fakult na významnost různých motivů, proč vykonávat učitelskou profesi, a odhalit, jak jsou tyto názory ovlivněny proměnnými pohlaví, věk a deklarovaný zájem studenta o uplatnění se v profesi. Závěry analýzy ukazují, že studenti považují za podstatné zejména vnitřní adaptivní motivy (zájem o práci s dětmi; potřeba vychovávat) a vnější adaptivní motivy (mladé prostředí; svoboda a tvořivost). Z vnějších maladaptivních motivů byl jako podstatný hodnocen "dostatek volného času". Potvrdil se vliv analyzovaných proměnných, vnitřní adaptivní motivy častěji zdůrazňují ženy, mladší studenti a studenti, kteří se chtějí v budoucnu věnovat učitelské profesi. Naopak muži a studenti, kteří se v budoucnu věnovat učitelské profesi nechtějí, uvádí častěji některý z vnějších maladaptivních motivů.

  • Czech name

    Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese

  • Czech description

    Text se zaměřuje na téma motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese. Cílem textu je na základě kvantitativní analýzy sekundárních dat odpovědětjaké jsou názory studentů pedagogických fakult na významnost různých motivů, proč vykonávat učitelskou profesi, a odhalit, jak jsou tyto názory ovlivněny proměnnými pohlaví, věk a deklarovaný zájem studenta o uplatnění se v profesi. Závěry analýzy ukazují, že studenti považují za podstatné zejména vnitřní adaptivní motivy (zájem o práci s dětmi; potřeba vychovávat) a vnější adaptivní motivy (mladé prostředí; svoboda a tvořivost). Z vnějších maladaptivních motivů byl jako podstatný hodnocen "dostatek volného času". Potvrdil se vliv analyzovaných proměnných, vnitřní adaptivní motivy častěji zdůrazňují ženy, mladší studenti a studenti, kteří se chtějí v budoucnu věnovat učitelské profesi. Naopak muži a studenti, kteří se v budoucnu věnovat učitelské profesi nechtějí, uvádí častěji některý z vnějších maladaptivních motivů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    AULA

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    3-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database