All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

management; museum; museums and their economic operation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10373133" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10373133 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/75075741:_____/18:N0000001

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Management a hospodaření muzeí

  • Original language description

    Kniha zkoumá problém řízení a hospodaření muzeí. Ukazuje muzeum jako kulturní instituci, která může být analyzována z geneticko-historického, muzeologického, kulturního, funkčního, sociologického, statistického, ekonomického, manažerského, marketingového a administrativně správního aspektu. Publikace zkoumá následující okruhy problémů: V teoretických východiscích načrtává historii muzeí a charakterizuje tři &quot;klasické&quot; (obvykle uváděné) funkce muzea: funkci paměťovou, vzdělávací a zážitkovou. Dochází k závěru, že v současnosti se rodí další funkce muzea související s jeho působením jako vědecké instituce (resp. návštěvnického centra), střediska ekologické výchovy a instituce cestovního ruchu. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy managementu muzeí a jejich hospodaření. Autoři knihy hledají nové manažerské přístupy v oblasti strategického a operativního řízení muzeí, řízení lidských zdrojů, komunikace s veřejností a marketingu muzeí. Formulují východiska tzv. poptávkového způsobu řízení muzeí, vytváří model řízení muzea &quot;dělat správné věci správně a správně o nich komunikovat&quot;, navrhují postupy, jak systémově a procesně řídit muzeum a k tomu využívat dostupné manažerské metody. V oblasti ekonomiky muzeí jsou formulovány zásady hospodaření a finančního řízení veřejných muzeí, jsou vytyčovány cesty ke zvýšení ekonomické soběstačnosti muzeí a definovány přístupy řízení nákladů a dosahování racionálních úspor. Součástí knihy je osm případových studií z oblasti řízení muzeí v ČR. Jde převážně o studie, které se opírají o zkušenosti autorů publikace z řízení muzeí a z činností zaměřených k muzejnictví. Kniha má vedle teoretického přínosu i praktický přínos. Teoretické závěry, opírající se o empirické prozkoumání reality fungování muzeí, mohou být zdrojem informací, jak naplňovat úkoly muzeí uložené legislativou, jak efektivně chránit sbírku a účelně s ní nakládat, jak hospodárně pracovat s rozpočtem a majetkem muzea, motivovat a vést zaměstnance, účinně provádět prezentaci a marketing muzea. V neposlední řadě mohou být výsledky zkoumání využity i jako zdroj informací pro předkladatele vládních návrhů zákonů, které se týkají zakládání a řízení muzeí a jejich hospodaření.

  • Czech name

    Management a hospodaření muzeí

  • Czech description

    Kniha zkoumá problém řízení a hospodaření muzeí. Ukazuje muzeum jako kulturní instituci, která může být analyzována z geneticko-historického, muzeologického, kulturního, funkčního, sociologického, statistického, ekonomického, manažerského, marketingového a administrativně správního aspektu. Publikace zkoumá následující okruhy problémů: V teoretických východiscích načrtává historii muzeí a charakterizuje tři &quot;klasické&quot; (obvykle uváděné) funkce muzea: funkci paměťovou, vzdělávací a zážitkovou. Dochází k závěru, že v současnosti se rodí další funkce muzea související s jeho působením jako vědecké instituce (resp. návštěvnického centra), střediska ekologické výchovy a instituce cestovního ruchu. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy managementu muzeí a jejich hospodaření. Autoři knihy hledají nové manažerské přístupy v oblasti strategického a operativního řízení muzeí, řízení lidských zdrojů, komunikace s veřejností a marketingu muzeí. Formulují východiska tzv. poptávkového způsobu řízení muzeí, vytváří model řízení muzea &quot;dělat správné věci správně a správně o nich komunikovat&quot;, navrhují postupy, jak systémově a procesně řídit muzeum a k tomu využívat dostupné manažerské metody. V oblasti ekonomiky muzeí jsou formulovány zásady hospodaření a finančního řízení veřejných muzeí, jsou vytyčovány cesty ke zvýšení ekonomické soběstačnosti muzeí a definovány přístupy řízení nákladů a dosahování racionálních úspor. Součástí knihy je osm případových studií z oblasti řízení muzeí v ČR. Jde převážně o studie, které se opírají o zkušenosti autorů publikace z řízení muzeí a z činností zaměřených k muzejnictví. Kniha má vedle teoretického přínosu i praktický přínos. Teoretické závěry, opírající se o empirické prozkoumání reality fungování muzeí, mohou být zdrojem informací, jak naplňovat úkoly muzeí uložené legislativou, jak efektivně chránit sbírku a účelně s ní nakládat, jak hospodárně pracovat s rozpočtem a majetkem muzea, motivovat a vést zaměstnance, účinně provádět prezentaci a marketing muzea. V neposlední řadě mohou být výsledky zkoumání využity i jako zdroj informací pro předkladatele vládních návrhů zákonů, které se týkají zakládání a řízení muzeí a jejich hospodaření.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50602 - Public administration

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-3638-2

  • Number of pages

    242

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book