Elements Influencing Decision-Making during the Purchasing the Product of Social Enterprises by the Millennials
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10385671" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10385671 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak se rozhodují mileniálové při nákupu produktů sociálních podniků?
Original language description
Příspěvek se zabývá nákupním chováním mileniálů v diskursu sociálních podniků. Sociální podniky vznikají na trhu proto, aby suplovaly úlohu státu a snažily se vyřešit určitý, často lokální problém. V době, kdy si upevňují svoje postavení, učí se používat nástroje komerčního marketingu a komerčního řízení pro svůj zisk, se musí zároveň učit oslovovat generaci mileniálů, která je v současné době v produkčním věku. Tuto skupinu potenciálních zákazníků musí sociální podniky zaujmout natolik, aby získaly loajální zákazníky. Ovšem na první problém můžeme narazit ihned při prvotním kontaktu spotřebitele se sociálním podnikem. Jde o samotný pojem "sociální podnik". Jak je tento pojem vnímán generací mileniálů? Má pozitivní nebo {5/8} Scientia et Societas }} 4/18 69 Vědecké stati negativní konotaci? Příspěvek pomocí kvantitativního výzkumu zjišťoval povědomí o sociálním podnikání mezi mileniály a za použití kvalitativních výzkumných metod analyzoval nákupní rozhodování této generace u produktů ze sociálních podniků. Výsledky ukazují, že sociální podniky jsou mileniály nezřídka zaměňovány za neziskové organizace, ale přesto zhruba polovina respondentů dokázala sociální podnik definovat relativně přesně. Z výzkumu dále vyšlo najevo, že je nutné komunikaci podstaty podniku diverzifikovat podle skupin zaměstnávaných osob. Ačkoliv tato generace nekupuje běžně produkty sociálních podniků, v zásadě by se nákupu nebránila a ve výsledcích výzkumu se neobjevují negativní konotace spojené s tímto typem podniků
Czech name
Jak se rozhodují mileniálové při nákupu produktů sociálních podniků?
Czech description
Příspěvek se zabývá nákupním chováním mileniálů v diskursu sociálních podniků. Sociální podniky vznikají na trhu proto, aby suplovaly úlohu státu a snažily se vyřešit určitý, často lokální problém. V době, kdy si upevňují svoje postavení, učí se používat nástroje komerčního marketingu a komerčního řízení pro svůj zisk, se musí zároveň učit oslovovat generaci mileniálů, která je v současné době v produkčním věku. Tuto skupinu potenciálních zákazníků musí sociální podniky zaujmout natolik, aby získaly loajální zákazníky. Ovšem na první problém můžeme narazit ihned při prvotním kontaktu spotřebitele se sociálním podnikem. Jde o samotný pojem "sociální podnik". Jak je tento pojem vnímán generací mileniálů? Má pozitivní nebo {5/8} Scientia et Societas }} 4/18 69 Vědecké stati negativní konotaci? Příspěvek pomocí kvantitativního výzkumu zjišťoval povědomí o sociálním podnikání mezi mileniály a za použití kvalitativních výzkumných metod analyzoval nákupní rozhodování této generace u produktů ze sociálních podniků. Výsledky ukazují, že sociální podniky jsou mileniály nezřídka zaměňovány za neziskové organizace, ale přesto zhruba polovina respondentů dokázala sociální podnik definovat relativně přesně. Z výzkumu dále vyšlo najevo, že je nutné komunikaci podstaty podniku diverzifikovat podle skupin zaměstnávaných osob. Ačkoliv tato generace nekupuje běžně produkty sociálních podniků, v zásadě by se nákupu nebránila a ve výsledcích výzkumu se neobjevují negativní konotace spojené s tímto typem podniků
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia et Societas
ISSN
1801-6057
e-ISSN
—
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
61-69
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—