All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Contemporary Advertising Language: New Trends in Advertising and Marketing Communication Language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10410619" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10410619 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/24/Varia24.pdf" target="_blank" >https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/24/Varia24.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace

  • Original language description

    Cílem textu je popis nových trendů v reklamní a mediální komunikaci s důrazem na inovativní prostředky přesvědčování. Reklamní texty jsou považovány za součást a zároveň za reprezentaci postmoderního diskurzu ve veřjeném prostoru. Problematika je nejprve stručně uvedena v kontextu reklamního stylu (Kraus, Pravdová, Čmejrková a další). Podstatnou a distinktivní formou užívanou v reklamě je humorná složka jednotlivých vyjádření; kterou demonstrujeme na nejnovějších příkladech, neboť humor sám o sobě se objevuje v reklamě velmi dlouho. Dále popiujeme intertextové hry, aluze, parafráze známých přísloví, slogany a jejich fonetické variace. Jednou ze současných manifestací reklamního stylu je i užívání cizojazyčných imitací buď skutečných, nebo fikčních. Sledujeme také neologizaci lexikální oblasti, která opět není novinkou sama o sobě, ale je užívána v krajním případě až pro mrzačení slov či jejich výslovnosti. Všechny tyto jevy jsou pak dále přejímány do úzu a velmi kometovány a hojně prožívány a komentovány jazykovým společnenstvím.

  • Czech name

    Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace

  • Czech description

    Cílem textu je popis nových trendů v reklamní a mediální komunikaci s důrazem na inovativní prostředky přesvědčování. Reklamní texty jsou považovány za součást a zároveň za reprezentaci postmoderního diskurzu ve veřjeném prostoru. Problematika je nejprve stručně uvedena v kontextu reklamního stylu (Kraus, Pravdová, Čmejrková a další). Podstatnou a distinktivní formou užívanou v reklamě je humorná složka jednotlivých vyjádření; kterou demonstrujeme na nejnovějších příkladech, neboť humor sám o sobě se objevuje v reklamě velmi dlouho. Dále popiujeme intertextové hry, aluze, parafráze známých přísloví, slogany a jejich fonetické variace. Jednou ze současných manifestací reklamního stylu je i užívání cizojazyčných imitací buď skutečných, nebo fikčních. Sledujeme také neologizaci lexikální oblasti, která opět není novinkou sama o sobě, ale je užívána v krajním případě až pro mrzačení slov či jejich výslovnosti. Všechny tyto jevy jsou pak dále přejímány do úzu a velmi kometovány a hojně prožívány a komentovány jazykovým společnenstvím.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    VARIA XXIV : zborník príspevkov z XXIV. kolokvia mladých jazykovedcov

  • ISBN

    978-80-7308-757-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    192-203

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Filozofická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 9, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article