Contemporary Advertising Language: New Trends in Advertising and Marketing Communication Language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10410619" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10410619 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/24/Varia24.pdf" target="_blank" >https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/24/Varia24.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace
Original language description
Cílem textu je popis nových trendů v reklamní a mediální komunikaci s důrazem na inovativní prostředky přesvědčování. Reklamní texty jsou považovány za součást a zároveň za reprezentaci postmoderního diskurzu ve veřjeném prostoru. Problematika je nejprve stručně uvedena v kontextu reklamního stylu (Kraus, Pravdová, Čmejrková a další). Podstatnou a distinktivní formou užívanou v reklamě je humorná složka jednotlivých vyjádření; kterou demonstrujeme na nejnovějších příkladech, neboť humor sám o sobě se objevuje v reklamě velmi dlouho. Dále popiujeme intertextové hry, aluze, parafráze známých přísloví, slogany a jejich fonetické variace. Jednou ze současných manifestací reklamního stylu je i užívání cizojazyčných imitací buď skutečných, nebo fikčních. Sledujeme také neologizaci lexikální oblasti, která opět není novinkou sama o sobě, ale je užívána v krajním případě až pro mrzačení slov či jejich výslovnosti. Všechny tyto jevy jsou pak dále přejímány do úzu a velmi kometovány a hojně prožívány a komentovány jazykovým společnenstvím.
Czech name
Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace
Czech description
Cílem textu je popis nových trendů v reklamní a mediální komunikaci s důrazem na inovativní prostředky přesvědčování. Reklamní texty jsou považovány za součást a zároveň za reprezentaci postmoderního diskurzu ve veřjeném prostoru. Problematika je nejprve stručně uvedena v kontextu reklamního stylu (Kraus, Pravdová, Čmejrková a další). Podstatnou a distinktivní formou užívanou v reklamě je humorná složka jednotlivých vyjádření; kterou demonstrujeme na nejnovějších příkladech, neboť humor sám o sobě se objevuje v reklamě velmi dlouho. Dále popiujeme intertextové hry, aluze, parafráze známých přísloví, slogany a jejich fonetické variace. Jednou ze současných manifestací reklamního stylu je i užívání cizojazyčných imitací buď skutečných, nebo fikčních. Sledujeme také neologizaci lexikální oblasti, která opět není novinkou sama o sobě, ale je užívána v krajním případě až pro mrzačení slov či jejich výslovnosti. Všechny tyto jevy jsou pak dále přejímány do úzu a velmi kometovány a hojně prožívány a komentovány jazykovým společnenstvím.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
VARIA XXIV : zborník príspevkov z XXIV. kolokvia mladých jazykovedcov
ISBN
978-80-7308-757-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
192-203
Publisher name
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 9, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—