Populism in the Political Communication of Populist and Non Populist Actors: A Case Study of the Czech 2021 Parliamentary Elections
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10471419" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10471419 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/26482789:_____/22:10152470
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_1xaiK3qO9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_1xaiK3qO9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Populismus v politické komunikaci populistických a nepopulistických aktérů: případová studie českých sněmovních voleb 2021
Original language description
Tato případová studie se zaměřuje na populistický diskurz v politické komunikaci vybraných českých politických aktérů na Facebooku a Twitteru. Zaměřuje se na období kampaní v posledních čtrnácti dnech před parlamentními volbami v říjnu 2021. Výzkumný vzorek zahrnuje online politickou komunikaci lídrů populistických (Andrej Babiš a Tomio Okamura) i nepopulistických stran (Markéta Pekarová Adamová a Vít Rakušan). Výzkum je řešen pomocí kritické diskurzivní analýzy, inspirované především Faircloughovým přístupem. Výzkum ukázal, že zkoumaní političtí aktéři plně využívali funkcí sociálních sítí, a to jak pro komunikaci s voliči, tak pro sebepropagaci či vymezování se vůči politickým oponentům. Všichni aktéři využívali ve své online politické komunikaci populistické prvky, přičemž komunikace se soustředila spíše na jejich oponenty než na konkrétní společenská témata. Podrobná analýza lingvistických a diskurzivních prvků populismu u každého aktéra však odhalila, že diskurz zkoumaných politických aktérů se výrazně liší.
Czech name
Populismus v politické komunikaci populistických a nepopulistických aktérů: případová studie českých sněmovních voleb 2021
Czech description
Tato případová studie se zaměřuje na populistický diskurz v politické komunikaci vybraných českých politických aktérů na Facebooku a Twitteru. Zaměřuje se na období kampaní v posledních čtrnácti dnech před parlamentními volbami v říjnu 2021. Výzkumný vzorek zahrnuje online politickou komunikaci lídrů populistických (Andrej Babiš a Tomio Okamura) i nepopulistických stran (Markéta Pekarová Adamová a Vít Rakušan). Výzkum je řešen pomocí kritické diskurzivní analýzy, inspirované především Faircloughovým přístupem. Výzkum ukázal, že zkoumaní političtí aktéři plně využívali funkcí sociálních sítí, a to jak pro komunikaci s voliči, tak pro sebepropagaci či vymezování se vůči politickým oponentům. Všichni aktéři využívali ve své online politické komunikaci populistické prvky, přičemž komunikace se soustředila spíše na jejich oponenty než na konkrétní společenská témata. Podrobná analýza lingvistických a diskurzivních prvků populismu u každého aktéra však odhalila, že diskurz zkoumaných politických aktérů se výrazně liší.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Civilia
ISSN
1805-3963
e-ISSN
2336-3584
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
13-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—