All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Populism in the Political Communication of Populist and Non-Populist Actors: A Case Study of the Czech 2021 Parliamentary Elections

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152470" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152470 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11230/22:10471419

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Populismus v politické komunikaci populistických a nepopulistických aktérů: případová studie českých sněmovních voleb 2021

  • Original language description

    Případová studie se zaměřuje na populistický diskurz v politické komunikaci vybraných českých politických aktérů na Facebooku a Twitteru. Zaměřuje se na období kampaní v posledních 14 dnech před sněmovními volbami v říjnu 2021. Výzkumný vzorek zahrnuje online politickou komunikaci lídrů populistických (Andrej Babiš a Tomio Okamura) i nepopulistických stran (Markéta Pekarová Adamová a Vít Rakušan). Pro potřeby výzkumu byla zvoleba metoda kritické diskurzívní analýzy, inspirovaná zejména Faircloughovým přístupem. Výzkum ukázal, že zkoumaní političtí aktéři plně využívaly funkcí sociálních sítí, a to jak pro komunikaci s voliči, tak pro sebeprezentaci či vymezení se vůči politickým oponentům. Všichni aktéři využívali ve své online politické komunikaci populistických prvků, zvláštní zřetel přitom věnovali spíše komunikaci ohledně svých oponentů než konkrétním společenským tématům. Detailní analýza jazykových a diskurzivních prvků populismu jednotlivých aktérů nicméně odhalila, že se diskurz jednotlivých zkoumaných politických aktérů významně odlišoval.

  • Czech name

    Populismus v politické komunikaci populistických a nepopulistických aktérů: případová studie českých sněmovních voleb 2021

  • Czech description

    Případová studie se zaměřuje na populistický diskurz v politické komunikaci vybraných českých politických aktérů na Facebooku a Twitteru. Zaměřuje se na období kampaní v posledních 14 dnech před sněmovními volbami v říjnu 2021. Výzkumný vzorek zahrnuje online politickou komunikaci lídrů populistických (Andrej Babiš a Tomio Okamura) i nepopulistických stran (Markéta Pekarová Adamová a Vít Rakušan). Pro potřeby výzkumu byla zvoleba metoda kritické diskurzívní analýzy, inspirovaná zejména Faircloughovým přístupem. Výzkum ukázal, že zkoumaní političtí aktéři plně využívaly funkcí sociálních sítí, a to jak pro komunikaci s voliči, tak pro sebeprezentaci či vymezení se vůči politickým oponentům. Všichni aktéři využívali ve své online politické komunikaci populistických prvků, zvláštní zřetel přitom věnovali spíše komunikaci ohledně svých oponentů než konkrétním společenským tématům. Detailní analýza jazykových a diskurzivních prvků populismu jednotlivých aktérů nicméně odhalila, že se diskurz jednotlivých zkoumaných politických aktérů významně odlišoval.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50601 - Political science

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Civilia

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    13-37

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database