Populism in the Political Communication of Populist and Non-Populist Actors: A Case Study of the Czech 2021 Parliamentary Elections
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152470" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152470 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11230/22:10471419
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Populismus v politické komunikaci populistických a nepopulistických aktérů: případová studie českých sněmovních voleb 2021
Original language description
Případová studie se zaměřuje na populistický diskurz v politické komunikaci vybraných českých politických aktérů na Facebooku a Twitteru. Zaměřuje se na období kampaní v posledních 14 dnech před sněmovními volbami v říjnu 2021. Výzkumný vzorek zahrnuje online politickou komunikaci lídrů populistických (Andrej Babiš a Tomio Okamura) i nepopulistických stran (Markéta Pekarová Adamová a Vít Rakušan). Pro potřeby výzkumu byla zvoleba metoda kritické diskurzívní analýzy, inspirovaná zejména Faircloughovým přístupem. Výzkum ukázal, že zkoumaní političtí aktéři plně využívaly funkcí sociálních sítí, a to jak pro komunikaci s voliči, tak pro sebeprezentaci či vymezení se vůči politickým oponentům. Všichni aktéři využívali ve své online politické komunikaci populistických prvků, zvláštní zřetel přitom věnovali spíše komunikaci ohledně svých oponentů než konkrétním společenským tématům. Detailní analýza jazykových a diskurzivních prvků populismu jednotlivých aktérů nicméně odhalila, že se diskurz jednotlivých zkoumaných politických aktérů významně odlišoval.
Czech name
Populismus v politické komunikaci populistických a nepopulistických aktérů: případová studie českých sněmovních voleb 2021
Czech description
Případová studie se zaměřuje na populistický diskurz v politické komunikaci vybraných českých politických aktérů na Facebooku a Twitteru. Zaměřuje se na období kampaní v posledních 14 dnech před sněmovními volbami v říjnu 2021. Výzkumný vzorek zahrnuje online politickou komunikaci lídrů populistických (Andrej Babiš a Tomio Okamura) i nepopulistických stran (Markéta Pekarová Adamová a Vít Rakušan). Pro potřeby výzkumu byla zvoleba metoda kritické diskurzívní analýzy, inspirovaná zejména Faircloughovým přístupem. Výzkum ukázal, že zkoumaní političtí aktéři plně využívaly funkcí sociálních sítí, a to jak pro komunikaci s voliči, tak pro sebeprezentaci či vymezení se vůči politickým oponentům. Všichni aktéři využívali ve své online politické komunikaci populistických prvků, zvláštní zřetel přitom věnovali spíše komunikaci ohledně svých oponentů než konkrétním společenským tématům. Detailní analýza jazykových a diskurzivních prvků populismu jednotlivých aktérů nicméně odhalila, že se diskurz jednotlivých zkoumaných politických aktérů významně odlišoval.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50601 - Political science
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Civilia
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
13-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—