Improving cognitive abilities in socially and culturally disadvantaged children:The Evaluation of the Feuerstein Instrumental Enrichment program
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F06%3A00000778" target="_blank" >RIV/00216208:11240/06:00000778 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina
Original language description
Program Instrumentálního obohacování byl původně (v padesátých letech dvacátého století) sestaven jako program pro rozvoj dovedností myslet a nápravu kognitivních obtíží u dětí z kulturně odlišného prostředí a kognitivně handicapovaných dětí. Příspěvek presentuje výsledky evaluace programu v rámci ročního intensivního tréninku jako součásti kurikula dětí třetího a čtvrtého ročníku základní školy. Cílem presentované studie bylo prokázat pozitivní efekt tréninku s užitím programu Instrumentálního obohacování na školní výkony a kognitivní dovednosti sociokulturně handicapovaných romských a českých dětí. Metodologicky studie navazuje na předchozí výzkumné studie realizované především ve Velké Británii(Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991)a na pilotní studii z roku 1997 realizovanou Katedrou pedagogické a školní psychologie PedF UK v Praze (Hadj- Moussová, Pokorná a kol 1997). Srovnání výkonů dětí experimentální (N=9) a kontrolní skupiny v testech zvolené testové baterie (vyšetření
Czech name
Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina
Czech description
Program Instrumentálního obohacování byl původně (v padesátých letech dvacátého století) sestaven jako program pro rozvoj dovedností myslet a nápravu kognitivních obtíží u dětí z kulturně odlišného prostředí a kognitivně handicapovaných dětí. Příspěvek presentuje výsledky evaluace programu v rámci ročního intensivního tréninku jako součásti kurikula dětí třetího a čtvrtého ročníku základní školy. Cílem presentované studie bylo prokázat pozitivní efekt tréninku s užitím programu Instrumentálního obohacování na školní výkony a kognitivní dovednosti sociokulturně handicapovaných romských a českých dětí. Metodologicky studie navazuje na předchozí výzkumné studie realizované především ve Velké Británii(Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991)a na pilotní studii z roku 1997 realizovanou Katedrou pedagogické a školní psychologie PedF UK v Praze (Hadj- Moussová, Pokorná a kol 1997). Srovnání výkonů dětí experimentální (N=9) a kontrolní skupiny v testech zvolené testové baterie (vyšetření
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inkluzivní a kognitivní edukace
ISBN
80-7290-258-x
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
142-150
Publisher name
Pedagogická fakulta Univerzita Karlova v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Oct 31, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—