Two ways to the third mission of higher education institutions : Comparative study of OECD and UNESCO connceptualisations.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F10%3A10196394" target="_blank" >RIV/00216208:11240/10:10196394 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/2010-4_clanek_treti%20role.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/2010-4_clanek_treti%20role.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dvě cesty ke třetí roli vysokých škol. Srovnání konceptualizace OECD a UNESCO
Original language description
Článek osvětluje různé definice tzv. třetí role vysokoškolských institucí. Zvláště se pak zastavuje nad konceptualizací současné sociální, kulturní a ekonomické role připisované těmto institucím dvěma mezinárodními organizacemi činnými ve vzdělávací a vědní politice - UNESCO a OECD.
Czech name
Dvě cesty ke třetí roli vysokých škol. Srovnání konceptualizace OECD a UNESCO
Czech description
Článek osvětluje různé definice tzv. třetí role vysokoškolských institucí. Zvláště se pak zastavuje nad konceptualizací současné sociální, kulturní a ekonomické role připisované těmto institucím dvěma mezinárodními organizacemi činnými ve vzdělávací a vědní politice - UNESCO a OECD.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
17-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—