"You're Down, We're Up!": Social and Ethnic Boundaries in Elementary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10329371" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10329371 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://lidemesta.cz/archiv/cisla/18,-2016,-3/%E2%80%9Evy-jste-dole,-my-nahore!%E2%80%9C-socialni-a-etnicke-hranice-v-zakladni-skole.html" target="_blank" >http://lidemesta.cz/archiv/cisla/18,-2016,-3/%E2%80%9Evy-jste-dole,-my-nahore!%E2%80%9C-socialni-a-etnicke-hranice-v-zakladni-skole.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Vy jste dole, my nahoře!": Sociální a etnické hranice v základní škole
Original language description
Článek zkoumá sociální dynamiku marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na proces konstruování hranic a na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi v základní škole. Všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje postavení žáků v hierarchii, a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Článek je založen na dlouhotrvajícím kvalitativním a etnografickém výzkumu. Stěžejní metodou výzkumu byla metoda etnografického pozorování. Výzkum byl do jisté míry ukotven v interakcionismu. Článek osvětluje mnoho aspektů sociální exkluze ve školním prostředí.
Czech name
"Vy jste dole, my nahoře!": Sociální a etnické hranice v základní škole
Czech description
Článek zkoumá sociální dynamiku marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na proces konstruování hranic a na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi v základní škole. Všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje postavení žáků v hierarchii, a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Článek je založen na dlouhotrvajícím kvalitativním a etnografickém výzkumu. Stěžejní metodou výzkumu byla metoda etnografického pozorování. Výzkum byl do jisté míry ukotven v interakcionismu. Článek osvětluje mnoho aspektů sociální exkluze ve školním prostředí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AC - Archaeology, anthropology, ethnology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lidé města
ISSN
1212-8112
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
441-462
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—