All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"You're Down, We're Up!": Social and Ethnic Boundaries in Elementary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10329371" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10329371 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://lidemesta.cz/archiv/cisla/18,-2016,-3/%E2%80%9Evy-jste-dole,-my-nahore!%E2%80%9C-socialni-a-etnicke-hranice-v-zakladni-skole.html" target="_blank" >http://lidemesta.cz/archiv/cisla/18,-2016,-3/%E2%80%9Evy-jste-dole,-my-nahore!%E2%80%9C-socialni-a-etnicke-hranice-v-zakladni-skole.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Vy jste dole, my nahoře!": Sociální a etnické hranice v základní škole

  • Original language description

    Článek zkoumá sociální dynamiku marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na proces konstruování hranic a na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi v základní škole. Všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje postavení žáků v hierarchii, a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Článek je založen na dlouhotrvajícím kvalitativním a etnografickém výzkumu. Stěžejní metodou výzkumu byla metoda etnografického pozorování. Výzkum byl do jisté míry ukotven v interakcionismu. Článek osvětluje mnoho aspektů sociální exkluze ve školním prostředí.

  • Czech name

    "Vy jste dole, my nahoře!": Sociální a etnické hranice v základní škole

  • Czech description

    Článek zkoumá sociální dynamiku marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na proces konstruování hranic a na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi v základní škole. Všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje postavení žáků v hierarchii, a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Článek je založen na dlouhotrvajícím kvalitativním a etnografickém výzkumu. Stěžejní metodou výzkumu byla metoda etnografického pozorování. Výzkum byl do jisté míry ukotven v interakcionismu. Článek osvětluje mnoho aspektů sociální exkluze ve školním prostředí.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AC - Archaeology, anthropology, ethnology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lidé města

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    441-462

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database