"We don't want to go to the same school with Roma children anymore": Segregation in the Village and the Slovak School System
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10360301" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10360301 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/6446" target="_blank" >https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/6446</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/AI2017-1-45" target="_blank" >10.5817/AI2017-1-45</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Už nechceme chodit do školy společně s romskými dětmi": segregace v obci a slovenském vzdělávacím systému
Original language description
Cílem článku je blíže prozkoumat sociální dynamiku marginality a dominance v obci, která se nachází v západním Slovensku. Speciální pozornost je věnována vybraným aspektům mezietnického soužití a procesu konstruování identity. Příspěvek objasňuje některé aspekty rozvoje identity ve školním i mimoškolním prostředí a ukazuje, jak zastupitelé obce svým jednáním ovlivňují proces konstruovaní hranic mezi Romy a Neromy. Předkládaný text je založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování slovenského školství, zejména jeho integrační a segregační tendence.
Czech name
"Už nechceme chodit do školy společně s romskými dětmi": segregace v obci a slovenském vzdělávacím systému
Czech description
Cílem článku je blíže prozkoumat sociální dynamiku marginality a dominance v obci, která se nachází v západním Slovensku. Speciální pozornost je věnována vybraným aspektům mezietnického soužití a procesu konstruování identity. Příspěvek objasňuje některé aspekty rozvoje identity ve školním i mimoškolním prostředí a ukazuje, jak zastupitelé obce svým jednáním ovlivňují proces konstruovaní hranic mezi Romy a Neromy. Předkládaný text je založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování slovenského školství, zejména jeho integrační a segregační tendence.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50404 - Anthropology, ethnology
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Anthropologia Integra
ISSN
1804-6657
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
45-52
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—