All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"The Chosen Ones, Outsiders and Roma": Selection of Pupils at an Elementary School with Honors Classes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10337876" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10337876 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.uet.sav.sk/files/etno1-2017-text-web.pdf" target="_blank" >http://www.uet.sav.sk/files/etno1-2017-text-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Vyvolení, outsideři a Romové": selekce žáků v základní škole s výběrovými třídami

  • Original language description

    Článek zkoumá selekci ve školním prostředí. Zvláštní pozornost je věnována základní škole v západní části Slovenské republiky. Text ukazuje, jak školní mechanismy pomáhají utvářet sociální hranice mezi žáky a sociálními skupinami. Kromě toho také osvětluje mnohé aspekty, týkající se společenského postavení romských žáků ve školním prostředí. V tomto kontextu text poukazuje, že postavení romských žáků je závislé na sociálním prostoru v budově školy a na interakci školního a mimoškolního prostředí. Článek přispívá k diskuzi v oblasti vzdělávání, sociální nerovnosti a interetnických vztahů. Vychází z terénního výzkumu, který byl založen na pozorování a nestrukturovaných rozhovorech.

  • Czech name

    "Vyvolení, outsideři a Romové": selekce žáků v základní škole s výběrovými třídami

  • Czech description

    Článek zkoumá selekci ve školním prostředí. Zvláštní pozornost je věnována základní škole v západní části Slovenské republiky. Text ukazuje, jak školní mechanismy pomáhají utvářet sociální hranice mezi žáky a sociálními skupinami. Kromě toho také osvětluje mnohé aspekty, týkající se společenského postavení romských žáků ve školním prostředí. V tomto kontextu text poukazuje, že postavení romských žáků je závislé na sociálním prostoru v budově školy a na interakci školního a mimoškolního prostředí. Článek přispívá k diskuzi v oblasti vzdělávání, sociální nerovnosti a interetnických vztahů. Vychází z terénního výzkumu, který byl založen na pozorování a nestrukturovaných rozhovorech.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50404 - Anthropology, ethnology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slovenský národopis

  • ISSN

    1335-1303

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    65

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    26-38

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database