All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

“Our teacher taught us to make equal groups”: Social Inclusion in Elementary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014384" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014384 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21104/CL.2018.1.03" target="_blank" >10.21104/CL.2018.1.03</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    „Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole

  • Original language description

    Cílem článku je analyzovat interetnické vztahy v inkluzivní základní škole, která se nachází v České republice. Speciální pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní třídě a vybraným aspektům sociální inkluze ve školním prostředí. Článek se zabývá vyjednáváním významu etnicity ve školním prostředí a zároveň popisuje, jaká je role pedagoga v inkluzivním vzdělávání a v budování sociálního klimatu školní třídy. Výsledný text byl založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování.

  • Czech name

    „Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole

  • Czech description

    Cílem článku je analyzovat interetnické vztahy v inkluzivní základní škole, která se nachází v České republice. Speciální pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní třídě a vybraným aspektům sociální inkluze ve školním prostředí. Článek se zabývá vyjednáváním významu etnicity ve školním prostředí a zároveň popisuje, jaká je role pedagoga v inkluzivním vzdělávání a v budování sociálního klimatu školní třídy. Výsledný text byl založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Český lid : etnologický časopis

  • ISSN

    0009-0794

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    105

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    45-65

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85046375135