“Our teacher taught us to make equal groups”: Social Inclusion in Elementary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014384" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014384 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/602/submission/original/602-1792-1-SM.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21104/CL.2018.1.03" target="_blank" >10.21104/CL.2018.1.03</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole
Original language description
Cílem článku je analyzovat interetnické vztahy v inkluzivní základní škole, která se nachází v České republice. Speciální pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní třídě a vybraným aspektům sociální inkluze ve školním prostředí. Článek se zabývá vyjednáváním významu etnicity ve školním prostředí a zároveň popisuje, jaká je role pedagoga v inkluzivním vzdělávání a v budování sociálního klimatu školní třídy. Výsledný text byl založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování.
Czech name
„Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně“: sociální inkluze v základní škole
Czech description
Cílem článku je analyzovat interetnické vztahy v inkluzivní základní škole, která se nachází v České republice. Speciální pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní třídě a vybraným aspektům sociální inkluze ve školním prostředí. Článek se zabývá vyjednáváním významu etnicity ve školním prostředí a zároveň popisuje, jaká je role pedagoga v inkluzivním vzdělávání a v budování sociálního klimatu školní třídy. Výsledný text byl založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Český lid : etnologický časopis
ISSN
0009-0794
e-ISSN
—
Volume of the periodical
105
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
45-65
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85046375135