How Inclusive Education Succeeds and Fails in the Czech Republic and Slovakia: Comparison of Specific Primary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015792" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015792 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak se daří inkluzi u nás a na Slovensku: Pohled do konkrétních škol
Original language description
Inkluze je v posledních letech jedním z nejdiskutovanějších témat nejen mezi pedagogy a rodiči, ale i mezi politiky. Zároveň je toto téma paradoxně málo probádané a postrádáme u něho kvalitní informace získané přímo ze školního prostředí. Tato kniha reaguje na tyto nedostatky a přináší informace, které v naší diskuzi dosud chyběly. Umožňuje čtenáři nahlédnout do konkrétních škol a ukazuje, jak základní škola stimuluje začlenění žáků do dětského kolektivu, anebo jak naopak přispívá k jejich vylučování. Všímá si toho, jak se k sobě žáci i žačky chovají a jaké skupinky vytvářejí. Tím oživuje diskuzi o fungování našeho vzdělávacího systému a poskytuje podněty k tolik potřebné inovaci učební praxe. Nikoli pouze slovem, nýbrž i jednoduchými grafickými schématy a ilustracemi, které přibližují čtenáři svět školní třídy. Kniha je určena akademickým odborníkům stejně jako všem pedagogům, studentům, rodičům a politikům, kterým na srdci leží vzdělávání našich dětí.
Czech name
Jak se daří inkluzi u nás a na Slovensku: Pohled do konkrétních škol
Czech description
Inkluze je v posledních letech jedním z nejdiskutovanějších témat nejen mezi pedagogy a rodiči, ale i mezi politiky. Zároveň je toto téma paradoxně málo probádané a postrádáme u něho kvalitní informace získané přímo ze školního prostředí. Tato kniha reaguje na tyto nedostatky a přináší informace, které v naší diskuzi dosud chyběly. Umožňuje čtenáři nahlédnout do konkrétních škol a ukazuje, jak základní škola stimuluje začlenění žáků do dětského kolektivu, anebo jak naopak přispívá k jejich vylučování. Všímá si toho, jak se k sobě žáci i žačky chovají a jaké skupinky vytvářejí. Tím oživuje diskuzi o fungování našeho vzdělávacího systému a poskytuje podněty k tolik potřebné inovaci učební praxe. Nikoli pouze slovem, nýbrž i jednoduchými grafickými schématy a ilustracemi, které přibližují čtenáři svět školní třídy. Kniha je určena akademickým odborníkům stejně jako všem pedagogům, studentům, rodičům a politikům, kterým na srdci leží vzdělávání našich dětí.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7465-387-2
Number of pages
322
Publisher name
P. Mervart
Place of publication
Červený Kostelec
UT code for WoS book
—