All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"Death of a Photographer" in Context of Produsage

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10369818" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10369818 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ostium.sk/sk/smrt-fotografa-v-kontextu-produzivani/" target="_blank" >http://www.ostium.sk/sk/smrt-fotografa-v-kontextu-produzivani/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Smrt fotografa" v kontextu produžívání

  • Original language description

    Článek se zabývá problematikou autorství a fotografie v kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Problematiku nejprve demonstruje prostřednictvím Rolanda Barthese a jeho metodického odklonu od strukturalistického prvku studium a následnému příklonu k poststrukturalistickému punctum, resp. příklonu k roli diváka, který interpretací dodává fotografii rozhodující význam. Princip vzrůstající role diváka je pak v prostředí webu 2.0 posunut o krok dál prostřednictvím výkladu Axela Brunse, který upozorňuje, že se ze samotných diváků (uživatelů) rovněž stávají i tvůrci (produživatelé). V příspěvku se tak ve vztahu k fotografii autor zaměřuje na tento posun: od poststrukturalistického diváka k produživateli.

  • Czech name

    "Smrt fotografa" v kontextu produžívání

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou autorství a fotografie v kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Problematiku nejprve demonstruje prostřednictvím Rolanda Barthese a jeho metodického odklonu od strukturalistického prvku studium a následnému příklonu k poststrukturalistickému punctum, resp. příklonu k roli diváka, který interpretací dodává fotografii rozhodující význam. Princip vzrůstající role diváka je pak v prostředí webu 2.0 posunut o krok dál prostřednictvím výkladu Axela Brunse, který upozorňuje, že se ze samotných diváků (uživatelů) rovněž stávají i tvůrci (produživatelé). V příspěvku se tak ve vztahu k fotografii autor zaměřuje na tento posun: od poststrukturalistického diváka k produživateli.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Ostium

  • ISSN

    1336-6556

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database